Grave ud til nyt gulv - fjerne noget af soklen ved ydervæggene?

Hej

Jeg er ved at grave ud til nyt badeværelse. Jeg er ved at være nede i den ønskede dybde på 50-60 cm. Når jeg kommer helt ud til ydervæggene buler soklen en del ud, så det ikke går lige ned under væggene. Skal jeg hugge noget af denne beton fra soklen af eller hvordan? I får lige et billede.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil lette det med rand isolering meget hvis du hugger de buler af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du fortrinsvis hugger oppefra og nedad, så vil belastning på sokkel være minimal, og buler vil kunne skrælles af. Kører du lige vinkelret ind imod så vil revne dannelser kunne forplante sig ind i beton. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har haft en lignende problemstilling ifm et foldedørsparti i vores stue hvor jeg ønskede at gøre soklen smallere uden at smadre den fuldstændig, eller lave en gennemgående revne.

Skar nogle vandrette linjer ind i det fra siden med stor vinkelsliber i den korrekte dybde så det flugtede med den ønskede dybde, ca 5cm mellemrum mellem hver rille og kunne derefter knækkes relativt rent af, planerede resten med diamant-kop.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kan bore nogle huller i udposningerne langs med soklen. Derefter bruger du en spidsmejsel lidt tykkere end hullerne til at få udposningerne væk.

fase
Annonce
Riller fra vinkelsliber med afstand på 2-3 cm vil give nogle stykker der meget nemt hugges af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for alle de gode råd.
Nu har jeg fået fjernet en hel del, men det skråner stadig en lille smule udad. Bør jeg få soklen helt plan med væggen eller kan evt. mellemrum mellem isoleringspladerne og soklen blot fyldes op med flamingokugler?
Mon ikke kantisolering kan stå lidt skråt, og isolerings plader skæres til efter det. Flamingo kugler har det med at svømme ovenpå hvis du vibrerer beton eller kommer med flydebeton. 
Så er det bedre at skumme eventuelt huller ned i isolering med byggeskum. Husk at det udvider sig meget hvis beholder tages fra opvarmet rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis