Fast Rockwool??

Hej Hej
Jeg skal have fat i noget "fast" rockwool i tykkelsen 2,5-3cm. Med fast mener jeg meget mere fast og sammenpresset end alm. isoleringsglasuld, men på den anden side skal det heller ikke være som sten. Hvad hedder denne form for isolering?? Kan man få det i det lokale byggemarked??
[/img]
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke være rockwool da den altid er brunlig (lavet af sten), eller er det et dårligt billede. Jeg er sikker på det er en art glasuld.

Noget glasuld er så dårligt at det er hårdt, det har jeg set i de billige mærker. Kan forestille mig at de ikke har samme produktionssikkerhed som de dyre mærker.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hvad skal du bruge det til?

Isover har mange forskellige produkter til alle mulige isoleringsopgaver.
Hvis de har noget du kan bruge, må de også kunne svare på, hvor det kan fås.

www.isover.dk
Det er ikke gammelt materiale på billedet, men billedet er fra USA, så det kan være at disse former for isolering har andre farver, selv om det i bund og grund er det samme produkt. Jeg har bare brugt billedet som eksempel. Det er sammenpresset glasuld/rockwool (eller hvad det nu hedder) og dermed en højere massefylde end alm. glasuld. Det er fast, men ikke så hårdt at det ikke kan bøjes (hjørnet bøjes på billedet). Det har måske lidt samme konsistens som den isolering der bruges omkring varmerør?
Det skal bruges i vores musikstudie, som en del af en såkaldt Bass Trap (basfælde der opfanger dybe toner med frekvenser mellem 60Hz og 250Hz)
Prøv rockwool gulvplader 15 - 50 mm eller terrænbats/støbebats 50 mm. De er meget hårdere end alm. isolering. Terrænbats fås vist nok kun i 50 mm men med lidt snilde kan de sagtens skæres til med en stor franskbrødskniv. Har selv brugt det til lyddæmpning. Du ´kan tillige få specielle skruer til lodret fastgørelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis