Hej!
Nyt medlem her der har brugt det meste af dagen i dag på at bøvle med sin vaskemaskine fra LG.
Vores vaskemaskine begyndte i dag at melde fejl "OE" som betyder at den ikke kan komme af med vandet. Jeg tømte manuelt vandet ud og checkede de almindelige ting som afløbsrør, trævlesi, pumpehjul osv.
Når maskinen er tømt for vand drejer pumpehjulet tilsyneladende rundt, selvom det lod til at have svært ved at sætte igang første gang jeg checkede det. Derudover synes jeg pumpen larmer lidt mere end normalt, men den drejer dog rundt!
Når jeg så forsøger at køre en kort cyklus og forsøger at pumpe ud kan man høre at pumpen begynder at køre i et sekund og stopper så, hvorefter pumpen aldrig giver lyd fra sig igen. Heller ikke hvis man kører tømningsprogrammet. Hvis jeg så manuelt tømmer maskinen for vand igen, så kører hjulet rundt igen under tømningsprogrammet.
Er min mistanke korrekt om at pumpen har det skidt? Og skal skiftes?
Jeg er relativt fingernem og har repareret andre hvidevarer selv førhen, og tænker at jeg sagtens selv kan skifte pumpen, men jeg vil bare gerne vide om min diagnose er korrekt.
Ser frem til at høre fra jer :)
På forhånd tak!