Gennemstrømning i varmeveksler anlægget

Hej
Jeg oplever at der er gennemstrøming igennem mit anlæg, selv om der ikke bruges vand. Hvis jeg skruer helt ned til det kolde vand på trykstyringsventilen stopper gennemstrømningen.
Det har intet påvirkning på temperturen i vandet, det er stadig varmt.
Trykstyringsventilen blev skifter 7 månededer siden og det er af mærket Redan.

Nogle forslag til hvor fejlen er, er det varmevekslerne eller er det trykstyringsventilen som er fejlkilden.

Hej Jeg oplever at der er gennemstrøming igennem... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mfrost skrev den 31-01-2022 20:03:28

Og er alle radiatorerne iskolde 

Nej det er de ikke.

Vandet som kommer ind via varmveksler er kun til forsyning, d.v.s til vandhaner..
Radiator forsynes via fjernvarme og køre igennem selvstændig net.
Tror kun det kan være trykstyringsventilen der ikke fungerer korrekt. Hvis du har betalt en vvs-er for udskiftningen, må han sørge for at det bliver repareret uden udgifter for dig.
Til Mfrost: Det er en brugsvandsveksler. Den har intet med radiatorerne at gøre. Det ser ikke ud til at der er brugsvandscirkulation.

Søren O
Det ved jeg alt om, men spørger er ikke helt klar i mælet omkring hvor forbruget er…. Er det på hans måler til fjernvarmen at forbruger er for deter jo klart at der er forbrug hvis radiatorerne er tændte !,,,
mfrost skrev den 31-01-2022 21:23:42

Ikke meget info du kommer med... For at få det helt på plads er det fjernvarmen der er forbrug af eller dit brugsvand.... 

Det er varm forbrugsvand som der kommer igennem det viste anlæg.

Søren O skrev den 31-01-2022 21:27:24

Tror kun det kan være trykstyringsventilen der ikke fungerer korrekt. Hvis du har betalt en vvs-er for udskiftningen, må han sørge for at det bliver repareret uden udgifter for dig.
Til Mfrost: Det er en brugsvandsveksler. Den har intet med radiatorerne at gøre. Det ser ikke ud til at der er brugsvandscirkulation.

Har selv udskiftet den så det er ikke muligt. 

Annonce
mfrost skrev den 31-01-2022 20:03:28

Og er alle radiatorerne iskolde 

Nej de fungerer fint.

mfrost skrev den 31-01-2022 21:23:42

Ikke meget info du kommer med... For at få det helt på plads er det fjernvarmen der er forbrug af eller dit brugsvand.... 

Det er kun til forbrugsvand.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis