Hej alle sammen
Der er jo en del EL-arbejde man ikke selv må udfører, og jeg har ledt og ledt på nettet vedr. om jeg selv om udskifte en transformer til badeværelset, som sidder på loftet monteret på et spær så den hænger frit, således at den kan komme af med varmen, og som trækker én 10 eller 20W pære/spot indbygget i loftet og 3 stk 10W indbygningsspot i en hylde over spejlet.
Jeg ændrer ikke på nogle ledninger eller længden af disse, det eneste jeg vil gøre er at skifte en transformer til f.eks. en OSRAM Osram Halotronic HTL transformer, fordi den gamle transformer på 24 år ikke kan mere, og jeg kan vel godt nøjes med en OSRAM 35 til 105W Ledvance Halotronic Elektronisk Transformer HTM 12V - Jeg behøver vel ikke at monterer en 50 til 225W Osram Halotronic HTL transformer?
El-arbejde ikke ikke nyt for mig, monterer, reparerer og lodder selv alt andet EL-arbejde, men er på det lovmæssige i tvivl om man må udskifte en transformer selv, når det ikke er "et sæt" man har købt som et samlet sæt, men kun transformeren.
Håber at høre fra en eller flere i dette gode forum.
Bedste hilsner
Finn