Etablere gulv på loft, kan spær holde til det ?

He,
Jeg vil gerne bruge loftet til noget opbevaring og det vil være meeget praktisk med noget gulv på loftet over isoleringen, jeg har eternit tag med gitterspær samt har jeg monteret 12 solceller på den ene side og 9 celler på den anden side som totalt vægt 21*18kg = 400kg rundt regnet. Jeg vil gerne lave gulvet af gulvspånplade og hvis det kan lade sig gøre vil jeg etablere 40m2 gulv. Her er tegningerne fra forrige ejer omkring tag konstruktionen. Hvad synes i ? Kan det holde ?


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine gitter spær er typen med en stolpe op i midten, det indbyder ikke til opbevaring da det er vanskelig at gå deroppe. 
Når det er sagt så skal det nok holde til lidt opbevaring bare du ikke fylder op med mursten, bøger eller andet tungt. 
Men gulvspånplade er nok den dårligste løsning. På den måde får du ikke ventileret din isolering, og du får fugt skader under dit gulv. Jeg skriver med vilje ikke " risikere at få fugtskader" 
Det du kan gøre er at sætte et bræt på siden af dine tænger ( de skrå og lige i gitter konstruktionen ) De kan gå fra den lille lodrette i højre og over til den lille lodrette i venstre side. Måske på begge sider omkring midten  Oven på disse kan du lægge brædder på langs med en afstand på 1- 2 cm. 
På den måde får du afstand ned til isolering og en ventileret gulv konstruktion. Medens du stadig kan lægge nogle kufferter, kasser,  havemøbler eller lignende derop. 
Husk at kontrollere at der er god ventilation ude fra tagfod og i rygning. Når du er deroppe en dag hvor det bare blæser lidt er det fint hvis du kan mærke en smule træk deroppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis