Isolering i vinduesbrystning, del II

Efter opfordring fra Mjølner (tak for råd) er jeg begyndt at tiltale min skimmelsvamp DØ, men ikke helt fået sagt farvel til den endnu. Nu banker jeg puds væk, hvor jeg kan se, DØ mest sidder på yderste lag af maling. Tænker nu alligevel at banke alt puds væk og så murer multipor blokke ind. Det er vel vigtigt jeg bruger noget uorganisk mørtel og maling? Her lige et par spg:1 - på billederne kan man se brytningen ligesom er lukkes af med træ rundt langs kanten og der er jo også trægulvet. Tror du det er ok blot at mure multipor ind ovenpå trægulvet og op til under karmen? Der er ikke skimmel i træ. Det samme i siderne, eller skal jeg ind og fjerne alt træværk først? 

2 - Hvordan ved jeg om jeg har fjernet tiltrækkeligt af den gamle mørtel? 

3 - hvilket svampedræbende middel kan man evt. bruge og det samme med mørtel/maling? 

4 - er det til at skære de der multipor plader med en almindelig sav?

Tak for hjælpen. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt mørtel baseret på cement/kalk er uorganisk.
Jeg mener dog at producenten foreskriver deres egen mørtel til multipor.

Du skal have pladerne ned under gulvet, så du ikke spærrer en planke inde. Du kan save det inderste gulvbrædt fri, og brække det op.
På den måde får du også lukket for den kulde der ellers ville trække ind under gulvet.

Til den smule skimmel du har, er en vask med rodalon/klorin fint. Fås i supermarkedet.

Hvis pudsn let kommer af, kan du fjerne det hele, men det er ikke et must, hvis du kan vaske skimmel af, blot du får maling og tapet væk. Underlaget skal være plant og bæredygtigt før der kan limes multipor op.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også