Cirkulationspumpe

Hej

Jeg har fjernvarme og en varmtvandsbeholder opvarmet via fjernvarme, mit problem er følgende.

Når jeg slukker cirkulationspumpen har jeg vildt meget varmt vand, det tager lidt tid inden det når ud til hanen men det er meget varmt, termostaten står på 2,5.

Når jeg tænder for cirkulationspumpen på auto og den har lært vores rytme i huset st kende har vi på intet tidspunkt varmt vand kun lunkent vand, termostaten står stadig på 2,5 så ingen ændring der.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af dit system for det varme vand og opvarmningen er to ting. Hvis det kun drejer sig om det varme vand, kan du skrue lidt ned for termostaten.

fase
Hej
Det er når jeg tænder for cirkulationspumpen at vandet bliver koldt, cirkulationspumpen sidder på brugsvandet.

Ved samme indstilling på termostaten for returløb er vandet varmt uden cirkulationspumpe og på alle tider af døgnet koldt med cirkulationspumpe tændt på auto.

 
Det er svært at se noget der
Dine billeder fortæller ikke ret meget, ud over at ham der har monteret, er kommet let om ved det. Der er brugt slanger i stedet for rør. Det er sikkert lovligt nok, men ikke professionelt.
Prøv at tjekke forbindelserne til cirkulationspumpen. Noget tyder på at den vender forkert, og pumper koldt vand fra bunden af varmtvandsbeholderen ud i cirkulationsledningen. På pumpen er der normalt “indstøbt” en pil der angiver flowretningen.
Normalt er pumpen tilsluttet ved sidste tapsted på varmtvandsrøret. Herfra “suger” pumpen vandet tilbage til varmtvandsbeholderen. Vandet ledes tilbage til beholderen gennem koldtvandstilslutningen. Der skal også være monteret en kontraventil der sikrer at “returvandet” ikke kan løbe baglæns.

Søren O
Takker for dine svar/mulige løsninger, jeg vil snakke med en vvs omkring det når de kommer igen.

Det der undrer mig er, samme forbrug på fjernvarme både volume og varmeforbrug eneste forskel som sagt koldt vand med pumpe varmt uden, slukker den bare i første omgang tror jeg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis