Ødelagt aluminiumsgryde

Jeg har arvet en gammel Gryde af min mormor. På grund af en dum forglemmelse har den stået med vand i ca. 2 måneder.Da jeg tog låget af lignede det, at der var vokset noget hvidt mug i bunden og på siderne. Men da jeg vaskede det af kan jeg se, at der er huller i belægningen der hvor det hvide har været.

Mit spørgsmål er: Har I nogle anelse om hvilken belægning gryden har? Jeg tror måske selv det er aluminium. Og kan det laves?
Jeg har arvet en gammel Gryde af min mormor. På... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jævnfør Dåsematerialer er der dåser af stål i Tyskland m.fl.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 07-07-2023 22:17:24

Når man køber i grænse butikker til privat brug så er det ikke smugling. Det er dåser med både øl og sodavand som kommer fra danske bryggerier, og cola dåser tager fat med en magnet. Og nej de kan ikke pantes i DK. Derfor gives de videre. 
Så uanset hvad i tror eller mener at vide så er det ståldåser. De andre sodavand og øl er aludåser. 
Så slut herfra på den diskussion. 

Om det er smugling eller ej kommer godt nok an på mængden og intentionen. Det er rette offentlige instans der vurderer det. De 10 coladåser jeg købte i hhv fleggård og længere ned ei tyskland var alle aludåser. Men vil da se om ejg kan hitte nogle i stål næste gang :-)


Love er minimumsiveauet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis