Hvordan flytter jeg en marmor bordplade?

Hej, jeg har købt en stor marmorbordplade med udskæring til kogepladen. Bordpladen er 240*100*2,5 cm.Så udfordringen er hvordan jeg skal få den flyttet fra et køkken til et køkken i et andet hus, så jeg undgår at den knækker i det svage sted omkring udskæringen til kogepladen?
Jeg har tænkt i om jeg er nødsaget til at skærer en træplade til og sætte den fast med skruetvinger hele vejen rundt i kanten. Eller andre gode ideer i har?

Mvh
Ida
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok lægge den i en ramme - altså en plade med en lægte i den ene side. Få den op på højkant, og så spænde remme rundt om. Pladen skal være afstivet. JEg ville ikke bruge skruetvinger - de risikerer at knække pladen og gør det meget besværligt at komme igennem døre osv. 

Når det er sagt - en hurtig beregning - så vejer den godt 170 kg alene, hvis det er ægte marmor. Det er ikke bare lige at bugsere rundt med - I skal minimum være fire. Der er også et sikkerhedsaspekt - lander den på en fod uden sikkerhedssko er vedkommende invalideret. Det kunne være du skulle alliere dig med nogle professionelle flyttefolk med bæreseler. 

Mvh Troels
En ny marmorplade koster det blå ned fra himmelen. 

Lav en ramme som TRRA foreslår, så er det en smal sag for 3-4 mand at flytte pladen. Det kan anbefales at leje en affjedret trailer så bumpene ikke beskadiger pladen under transport.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis