Carport med kondens dryp

Hej.
Jeg har en dobbelt carport med ståltag.
Bagerst i den ene side er der sat en væg op, så man har et rum til opbevaring osv.
Jeg ville gerne montere en dør, så det kunne låses af og evt isolere rummet, eller i hvert fald som minimum kunne undgå kondens dryp i det rum. 
Men er det overhovedet en mulighed med et ståltag som drypper lidt meget af tiden?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lidt isolering under taget er nok til at der ikke kommer kondens , bare husk at isoleringen ikke må røre pladerne
bredker skrev den 21-01-2022 17:40:11

lidt isolering under taget er nok til at der ikke kommer kondens , bare husk at isoleringen ikke må røre pladerne

 Super. 

Hvad vil du foreslå som loft under isoleringen?
det er jo en smagssag , du kan bruge alt fra troltex til rustik olig
husk dampspærre under isoleringen
Hvis du vil varme rummet op og det er et ståltag så ville jeg anbefale at prøve at få noget undertag op under tagpladerne.

jeg har selv ståltag på min garage med 120mm isolering i taget da jeg begyndte at varme det til ca 10 grader indvendigt kom der er del kondens ned gennem isolering om vinteren.
Torben1 skrev den 22-01-2022 08:46:41

Hvis du vil varme rummet op og det er et ståltag så ville jeg anbefale at prøve at få noget undertag op under tagpladerne.

jeg har selv ståltag på min garage med 120mm isolering i taget da jeg begyndte at varme det til ca 10 grader indvendigt kom der er del kondens ned gennem isolering om vinteren.

 hvis du får kondens når der er isolering , er det ikke lavet korrekt

enten er der ikke dampspærre eller også er isoleringen sat helt op mod taget så der ikke er luft imellem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis