Nylakeret trægulve føles lidt ru er det normalt?

Hej vi har haft gulvfirma til at slibe og lakere gulve med 3 gange lak og det ser nu meget fint ud men de føles lidt ru. troede at nylakerede gulve ville være spejlglatte men det er måske mig der har misforstået noget?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder som om de ikke har slebet det efter første gang lak
Takker for hurtigt svar. Ringer til dem i dag og hører dem ad. ville godt nok være træt af hvis de skal til og igang igen. Har det betydning for holdbarheden? 
Efter første lakering rejser træet sig en lille smule - det er normalt at der skal mellemslibes let inden de afsluttende lakeringer - det er nok det du kan mærke.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg tror at det er nok med en let slibning og et lag lak.
Andre må godt rette mig, hvis jeg tager fejl.  
Hej Arbejder   Det er et stykke tid siden at du skrev om gulvet. Hvad endte det med og er det blevet fint? Jeg har nemlig oplevet det samme med mit massive fyrtræsgulv. Det fremstår ru i overfladen. Efter 3 slibninger og lakeringer plus polering og ekstra lak
Annonce
Hvis lakken rulles på, vil overfladen altid føles nubret uanset ml. slibninger.

 

Tak for svar cdp 😊 Så er gulvet måske ok som det er, selvom det er lidt ru i overfladen. Mine andre gulve fremstår mere glatte. Men det er en anden håndværker, som har lavet dem og han har brugt et andet lakmærke el. ?type
Det er muligt - man kunne rulle-lakere 2-3 brædder af gangen og derefter glatte efter med en bred pensel, så er resultatet pænere, men med håndværkere, timeløn, tidsforbrug, tørretid mv. skal man regne med det går stærkt i dag.
Som kunder kigger vi jo på prisen også..  

 

Cdp - kan det tænkes at gulvet slet ikke er slebet eller lakeret 3 x eller måske slebet for groft  og derfor fremstår ru . Og så hjælper det kke meget at gulvfirmaet efterfølgende har forsøgt at få gulvet glat ved at polere og lakere. Hjalp lidt men gulvet er stadig ru. Tror ikke at mine flotte, øvrige og glatte gulve blev lakeret med pensel. De var slebet helt silkeglatte inden sidste lakering 😊
Gulvene blev hurtigt glatte da vi først flyttede ind og begyndte at bruge dem. Tænker det nok godt kan passe som cdp siger med at det var fra rullen og ikke gulvet.. men i dag kan man ihvertfald godt glide hen af gulvet uden at miste sokkerne så det fint ;) 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også