Fylde små sprækker i spisebord?

Hej
Søger et produkt der kan fylde de små revner i mit spisebord. Det er lavet af gamle sildebensparket, og enkelte steder er der lidt spredning imellem fer og not..
Er det bare at give det lidt snedker lim blandet med træstøv? eller er træspartel bedre?

Det skal have skibslak efterfølgende
Vh 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har noget træ liggende af samme slags, så ville jeg lave slibestøv og blande med snedkerlim. Det er et ganske udmærket trick.

Kurt B. Andersen
Læg et billede så vi ikke behøver deltage i den store gætteleg.   

Din formulering af problemstillingen er nok den mest upræcise jeg længe har støt på. 

Vi skal nok give de bedste bud, men du bør også have så meget respekt for de mange erfaringer der er til rådighed at du præciserer opgaven.    
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svaret.
Jeg har lavet et bord af sildebens parket. Der er kommet enkelte revner imellem brædderne ved fer og not. Disse har ca en dybde på 0,1 cm og en bredde på et par mm. Det er disse jeg ønsker at fylde inden jeg giver bordet skibsolie :).
Desværre er mit kamera ikke super præcist.

Mht slibestøv. Blander man bare snedkerlim og træstøv på et papir eller hvordan :)?
Gør som beskrevet over. Fordelen med træspartel er kun, at du kan tone farven, hvis der er farvenuancer i træet. 

Mvh Troels
Læg nu et billede ind ?

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad med klar epoxy? Det er let løbende og bliver super hårdt og binder til træet.

 

Start forfra , og lav arbejdet rigtigt denne her gang , du skal bruge store skruetvinger og en god trælim , så kan det blive flot .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du skriver, at de har en dybde på 0,1 cm. Det er jo lig med 1 mm. Hvis det er korrekt ville jeg bare slibe det væk. Enten med en båndpudser eller en rondel sliber.
Der bliver foreslået epoxy, hvilket jeg nok slet ikke ville bruge, da det normalt bliver meget blankt, og derfor vil ses tydeligt.
Jeg vil stadig foreslå slibestøv og alm. trælim. Der skal bruges en del, så lav det med en slibemaskine med ikke alt for groft sandpapir. Du blander det på et stykke pap og sørger for, at der kommer så meget støv i, at du tydeligt kan se, at det får farve efter støvet, men samtidig skal det være  så tyndt, at du stadig kan få det i revnerne uden problemer. 
Men skal også tænke på, at trælim tørrer klart op, så også derfor skal man sørge for, at støvet kan komme til sin ret.
Jeg har selv brugt denne  metode, da en bekendt havde lavet et bord med sildebensmønster og der var lidt revner hist og pist, og resultatet blev ganske godt. Der var nok ikke 2 mm revner, men alligevel ville jeg bruge den metode igen.

Kurt B. Andersen
Glemte lige at tilføje, at du inden en evt. slibning lige kan give de steder, hvor der er revner, en gang kogt vand. Det vil få træet til at rejse sig lidt, således at der umiddelbart vil blive mindre at slibe af.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også