Hegnspæle til billig lamelhegn

Hejsa!

Her til foråret skal vi i gang med at sætte hegn op i haven, da vi er unge mennesker med begrænsede midler, og mange kommende husprojekter, er valget faldet på den nemme og billige løsning med et helt standard lamelhegn.

Hegnesfagene er 180x180 cm, mit spørgsmål er nu, hvor store skal hegnspælene være? Jeg havde først kigget på 90 x 90 mm stolper, men da de ikke ligefrem er billige, er min tanke om 75x75mm stolper måske er nok til at kunne holde?

Måske der er en mere rutineret handymand, som kan hjælpe mig i den rigtig retning?

Mange tak :-D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
75x75 stolper kan godt gå, men de er lidt mere udsatte hvis der kommer råd i dem.
Når hegnet er så højt skal de et godt stykke i jorden 90-110 cm afhængig af opbygning af hegnet, vind og jordbundsforhold.
Hvis du bruger et jordbor, får du løsnet jorden mindst mulig omkring stolperne.

Træ er vandvittig dyrt for tiden, så kik lidt rundt hvor det er billigst.
Jeg har lige købt nogle trykimprægnerede profilbrædder,  billigste 25 kr pr m, dyreste 39 kr pr m, for nøjagtig samme vare, og i to lokale byggemarkeder.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-01-2022 18:54:06

75x75 stolper kan godt gå, men de er lidt mere udsatte hvis der kommer råd i dem.
Når hegnet er så højt skal de et godt stykke i jorden 90-110 cm afhængig af opbygning af hegnet, vind og jordbundsforhold.
Hvis du bruger et jordbor, får du løsnet jorden mindst mulig omkring stolperne.

Træ er vandvittig dyrt for tiden, så kik lidt rundt hvor det er billigst.
Jeg har lige købt nogle trykimprægnerede profilbrædder,  billigste 25 kr pr m, dyreste 39 kr pr m, for nøjagtig samme vare, og i to lokale byggemarkeder.

Tusind tak for et hjælpsom svar :-)

Jeg vil sætte mig til at kigge lidt rundt efter hvem der kan gøre det billigst. 
Kunne jo være der er nogle på dba eller guloggratis

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 25-01-2022 10:57:52

Kunne jo være der er nogle på dba eller guloggratis

 Der må jeg prøve at kigge tak :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis