Bundrem på top af bred mur.

Jeg planlægger at rive mine gamle punkterede vinduer ud af udestuen og lave en åben "bindingsværk" løsning.
Mit problem er så hvordan jeg laver bundremmen på en alt for bred mur?
Lige nu har man lavet et skråt stykke så det vand der rammer vinduerne løber af, men den løsning er vel ikke holdbar når indersiden også bliver udsat for regn(dog i mindre omfang)?
Tagets toprem flugter nogenlunde med indersiden af muren, så hvis stolperne skal stå lodret så bliver der en kant på ca 10 cm på toppen af muren (hvor der i dag er en skrå kant.
Hvordan ville i løse problemet ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bump.

Jeg kan kun se at du må få lavet en inddækning som dækker hele murbredden. Oven på den lægger du din rem med afstand så der ikke står og sopper vand omkring den. Du kan fræse en drypkant i remmen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ville du lave en zink topinddækning til muren, og så stille/lægge træet oven på den ?
Eller vil du klodse remmen lidt op, så der bliver luft under den ?

Jeg overvejede at lade muren være og så "bare" lægge et stykke murpap under træet.
Men jeg har ikke en løsning på hvordan man undgår at vand/fugt trænger ind i mellem pappet og træet.  

Jeg ville lave en zinkinddækning som beskytter muren. Helt tørt kan du ve likke få det hele tiden men jeg tænker at remmen bliver klodset op 1cm for hver meter så der bliver luft under den. hvis du så fræser en dryp kant i undersiden af remmen så vil vandet ikke krybe ind under  remmen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere