Hængsel til dør ødelagt

Hej
Jeg har en dør i mit hus, som der har været noget børnesikring på, så min datter ikke fik sine fingre i klemme. Desværre har en gæst ikke vidst der var dette på døren og har prøvet at lukke døren, hvilket har resulteret i, at det øverste hængsel fik hævet skruerne op. (Se billede nederst) Jeg tænker nu at hullet til skruerne er blevet forstørret/ødelagt. Men ved ikke hvordan jeg kan løse det. Kan jeg købe tre lidt større skruer og skrue i? Eller kan jeg udfylde hullerne med et eller andet og så skrue de originale skuret i igen. Eller nogen der har en tredje bedre løsning ?
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bor hullerne op og sæt en passende rawlplug i.
Tag nogle små stumper træ og snit dem til og bank dem ind i hullerne, eventuelt med lidt lim.
Når det er tørt skruer du hængslet på igen.
I gamle dage bestod raw-plugs af en træ dyvel... deraf navnet.

Nogle gange kan det være nok at bare sætte en par tændstikker ind i hullet, for når først skruen er kommet i, så kan træet ikke arbejde mere. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 19-01-2022 14:35:34

Tag nogle små stumper træ og snit dem til og bank dem ind i hullerne, eventuelt med lidt lim.
Når det er tørt skruer du hængslet på igen.
I gamle dage bestod raw-plugs af en træ dyvel... deraf navnet.

Nogle gange kan det være nok at bare sætte en par tændstikker ind i hullet, for når først skruen er kommet i, så kan træet ikke arbejde mere. 

 Ja ingen problem, smid et par tand- eller tændstikker i og fjern den del der stikker ud af hullet. Så skru skruen i igen. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tusind tak for alle gode svar! Det virkede med tandstikker, så det var dejlig nemt. Hvis ikke det holder på sigt må jeg prøve med rawplugs. Igen - tak for hurtig og effektiv vejledning! 
Den med tændstikker virker næsten hver gang, og kan forstærkes med en passende lim på hele kontaktfladen (efter god rengøring af samme flader).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tandstikker er bedre end tændstikker (hårdere træ).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis