Muldvarpe pistol erfaringer

Er der evt nogen der har erfaring med muldvarpe pistol som fælder?

jeg oplever at fælden ofte er udløst, men stadig ikke afskudt.

virker næsten om om stiften i pistolen er lidt for kort?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke pistolen, men bruger meget de almindelige fælder, der graver muldvarpen ofte under, så måske det samme problem med pistolen ?
Med de almindelige fælder gælder det om at finde gangen mellem skuddene, og ikke grave hullet større end nødvendigt, og stampe jorden godt fast i bunden af hullet, så lykkes det som regel i 1 eller 2 forsøg.
(Jeg har også muldvarpe giften fosforbrinte, noget giftigt stads, der oven i købet kræver man er godkendt af PT, samt et lille kursus, kan kun bruges over en vis jordtemperatur, men jeg foretrækker de almindelige fælder, det virker for mig)

Den her er min favorit fælde


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.

Jeg har også tidligere brugt klap fælder.
ulmepen ved dem er dog, at man skal finde gangen, som du skriver.
det kan tage noget tid.

pistolen stikker jeg bare ned i et frisk skud, og så er der ofte gevinst i løbet af 1-3 dage.
det hjælper dog ikke så meget når fælden er udløst, men patronen ikke er affyret.

jeg har renset og smurt det hele, og de virker som de skal mekanisk, men enten ikke nok kraft eller stiften er for kort til at affyre patronen.
Ja gangene kan være svære at fine, det er sjældent gangen går snorlige mellem to skud.
Jeg prøver med hælen om jeg kan mærke bløde steder, det er ofte der gangen er, så bruger jeg et kosteskaft der er rundet i enden, så kan man mærke om det er der gangen er (har man en spids ende på kosteskaftet, synes jeg ikke det er så nemt at mærke)
Ellers graver jeg ned i et skud, og ser hvilken retning gangen går, og går så ca. 20 cm ud og sætter fælden der.

Kender ikke meget til de pistolfælder, men skal de ikke sættes sådan her, og virker kun i en retning ???


Vi prøver igen, i morgen --
Jo det er anbefalingen med pistol fælden.

mange har dog lavet en plade, så den står ovenpå jorden og dermed virker i begge retninger.

jeg er ellers super glad for dem… måske de bare er slidte og byt til nyt er påkrævet
Syntes da det er pænt nemt at find en gang. Imellem hvert skud. Så tager man midten og ca 50cm ud til hver side. Har aldrig oplevet de har gravet større bue end det. Så bare stik med en stor skruetrækker med 2cm mellemrum på den afsatte meter, indtil den går nemmere i 😊 
Nu er det jo ikke fordi jeg ikke kan finde gange.
Har tidlgiere brugt klap fælder - men fordi det er nemmere bare og ploppe pistolen ned i et skud - så spares der alt tiden med at lede efter gange 🙂

Men duer så knapt så godt når skidtet ikke virker

Det underlige er at sætter jeg den op i skruestillet og udløser pinden manuelt så går den med et kæmpe brag 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis