Problemer med nye døre og dørkarme.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at skifte mine gamle døre ud med fyldningsdøre.
For at kunne gøre dette er det nødvendigt at skifte karme og gerikter, for at det kommer til at passe ordentligt.
Mine problemer er:
1) Mine vægge er ca. 122 mm tykke og de karmtykkelser man kan få er 100/110/128 mm tykke. Skal jeg købe karme på 128 mm og så lade gerikterne sidde lidt skråt ind på væggen eller skal jeg købe 110 mm og så købe lister således at jeg kan "forlænge" dem til 122 mm ?.
2) Hvis jeg vælger 110 mm karme er det yderligere et problem at disse smalle bundstykker ikke dækker det samme som de gamle 122 mm bundstykker, hvilket ikke bliver pænt. Måske er det muligt at sætte 128 mm bundstykker på 110 mm karme ?
3) Mine nuværende gerikter er 78mm hvilket heller ikke er standard mere, det kunne ellers være rart om de kunne dække det samme som de gamle.

Hvis der er nogen der har nogen forslag til hvad jeg skal gøre med ovenstående problemer, vil jeg meget gerne høre om det. biggrin
På forhånd tak.

Venlig Hilsen
Ole S
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jan R.
Jan R.
1900 7500
Har du overvejet at tage de usamlede karme med ned forbi den lokale snedker sammen med en pose øl fredag morgen?
- og da den ikke altid virker mere, så høre ham ad, hvad han skal have for at smide dem igennem høvlen.

Men 3 mm er altså ikke mere, end at det kan klares med masonit bag gerigten og en gang fugning.

Desuden er dine vægge garanteret lige så skæve som alle andre, hvorfor en lidt bredere karm kan være en fordel (kan ret nemt rettes lidt til med en elhøvl.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis