Ståltag

Hejsa
Nogen som vil dele deres erfaringer 
mht lydniveauet på et ståltag i regnvejr?

Ydur
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har decra der er ingen støj, det er dem med den ru overflade måske det betyder noget? så er det jo forholdsvis små plader der er sømmet tæt.

Decra stål tag


Vi prøver igen, i morgen --
Vi fik lagt et Lindab Topline 40-ståltag for et par år siden, og jeg har ikke noteret mig mere larm end på det gamle eternittag. Det er slet ikke et tema - heller ikke ved hagl og voldsomt vejr. Vi er fuldt ud tilfredse med taget, men nu skal det selvfølgelig også gerne holde sig pænt (og tæt😳) de næste mange år… 
Bo h. skrev den 20-01-2022 12:08:27

Vi fik lagt et Lindab Topline 40-ståltag for et par år siden, og jeg har ikke noteret mig mere larm end på det gamle eternittag. Det er slet ikke et tema - heller ikke ved hagl og voldsomt vejr. Vi er fuldt ud tilfredse med taget, men nu skal det selvfølgelig også gerne holde sig pænt (og tæt😳) de næste mange år… 

 Lyder godt. Vil du komme nærmere ind på priser vedr. Jeres nye tag?


Ydur
Vi gav ca. 160.000kr incl. moms for nyt tag og nye Lindab tagrender på et 160m2 hus med vinkelstue.
 Det billigste tilbud vi fik på udskiftning af tag til nyt eternittag var vist 220.000. 
Det kan godt være stål er smart ingen tvivl, men spørg brandvæsnet om det når de er ude ved en brand i et hus med ståltag så har vi problemet   https://www.taginfo.dk/staaltagplader/er-staltage-farlige/
Annonce
jetdirect skrev den 24-01-2022 15:53:51

Det kan godt være stål er smart ingen tvivl, men spørg brandvæsnet om det når de er ude ved en brand i et hus med ståltag så har vi problemet   https://www.taginfo.dk/staaltagplader/er-staltage-farlige/

 vil også gentage mig selv  

Var til en fest for nogle år siden, og kom til at tale med en brandmand, han var revnende ligeglad om der var tag på tag, og mente at hvis huset allerede var så overtændt kunne det gøre lige meget, så længe der var tale om et etplanshus, var taget i vejen kom der en lastbil med lang kran, og grabede taget væk, men kun af hensyn til efterslukningen, huset ville nok være totalskadet alligevel.                        

Vi prøver igen, i morgen --
At skjule et gammel tag med et nyt tag, er efter min mening en fuskerløsning.
Man skjuler dårligdommene. Skal der så et 3. tag ovenpå 25 år efter, når
metalpladerne er rustet af kondens?

Billedet på denne giver mig gåsehud:
https://www.nyt-tag.com/nyt-tag-ovenpaa-gammelt-asbest-tag/

Ja, ja det er min mening. Jeg kan godt lide at det er billigt, men der
er grænser for "billigt" det må være.
Var pengene uendelige, så havde jeg da også valgt en anden løsning. Men det er de jo sjældent, og med økonomien in mente, så synes jeg, det var en rigtig god løsning. Det ser faktisk helt okay ud (det er jo subjektivt og smag og behag). Jeg er til gengæld ikke imponeret over kvaliteten af eternittage, så for mig var det en oplagt løsning. 
Jeg lavede tag på tag, for så kunne jeg selv lave det, og lade det tage den tid der skulle til, da det gamle tag jo var rimelig tæt, tros smuldrende eternitplader.
Om det er grimt, det synes jeg ikke, men det er der da helt sikkert andre der synes.
Bekymre det mig ? ikke det fjerneste..
Mit tag er decra så ikke den billigste løsning.
Carporten er ikke tag på tag, kan i se forskel ?

Vi prøver igen, i morgen --
GodeVen skrev den 25-01-2022 13:14:21

At skjule et gammel tag med et nyt tag, er efter min mening en fuskerløsning.
Man skjuler dårligdommene. Skal der så et 3. tag ovenpå 25 år efter, når
metalpladerne er rustet af kondens?

Billedet på denne giver mig gåsehud:
https://www.nyt-tag.com/nyt-tag-ovenpaa-gammelt-asbest-tag/

Ja, ja det er min mening. Jeg kan godt lide at det er billigt, men der
er grænser for "billigt" det må være.

 Enig i din udlægning, tag på tag er en fusk løsning, et gammelt 70-80  år asbest tag skal ned og deponeres ikke gemmes af vejen af en nyt fint stål tag.

Asbest taget vejer x antal tons og så ligger man et stål tag ovenpå som også vejer 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis