Rense og vedligeholde ubehandlet træterrasse

Hej

Vi har 50-100 m2 træterrasse omkring et sommerhus, almindelige ubehandlede trykimprægnerede brædder. Vi kan godt lide det sølvgrå præg der kommer på ubehandlede brædder, og vil gerne undgå at skulle behandle med olie hele tiden. Jeg sprøjter med algefjerner et par gange om året, men det er ikke helt nok til at holde alger og skidt væk. Lige nu fx er de helt grønne og glatte, og på nordsiden er der mørke pletter og skidt.

Så kan nogen anbefale gode metoder til at rense terrassebrædder og behandle dem (evt. imprægnere) så der ikke kommer så mange alger?

Umiddelbart forestiller jeg mig at jeg skal blæse flydende brun sæbe ud på hele fladen, lade det trække en times tid og så køre med patio renseren til højtryksrenseren. Og så fortsætte med algefjerner, evt. rodalon.

Mvh. Niels
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold højtryksrenseren langt væk fra træ - også med patiorenseren. Det gælder særligt for bløde træsorter som fyr, og det er dit da det er trykket.

Brun sæbe og en stiv gulvskrubbe efterfulgt af afskylning med haveslangen er mest skånsomt på træ.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis