Træk / køligt luft omkring vinduer/vinduespartier

Det føles lidt som om det trækker omkring mine vinduespartier, de er fra 2008.
Har lavet papir testen, selvom man kan trække papiret igennem, så skal der lægges kræfter i, så de er vel tæt nok? https://share.icloud.com/photos/06aoMlq43xdG19QPtI-op-A-Q 

Er der også køligt i jeres hjem omkring vinduespartierne?

Varme via gulvvarme og ventilationsanlæg.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er formentlig 'kuldenedfald' du oplever. Det kommer især når man har høje vinduer. Luften køles ned.når den rammer glasset og falder derfor ned langs glasset, og ved vindueskarmen skifter 'vinden'  så retning ud i rummet. Og dét kan føles som en trækvind fra et utæt vindue eller karm optil flere meter fra vinduet.
En radiator under vinduet kan modvirke dette fænomén en del, men ikke fjerne det helt. I min lejl. har jeg desuden lavet gardinerne så lange at de er med til at kunne reducere denne trækvind. Jeg har alm. 2'lags termoglas og mine stuevinduer er ca 170 cm. høje.

Jeg vil hellere blot lave tingene end lave dem om......
Og så tror jeg kun på nisser i sidste halvdel af december.......
  :-)
Tætningslister holder ca. 15-20år, så der burde være lidt liv i dem :) Jo mere faste de virker jo mindre vil de holde kulden ude. De skal være bløde og sådan nærmest fedet at røre ved (uden at være det)
Vinduer og døre sætter sig også med tiden så måske de skal justeres lidt, kan jo gøre tætningslisten ikke lukker optimalt til.

Har lige fået skiftet mine tætningslister i huset, de var fra 2000. Og hold da kæft en forskeld, kom helt bag på mig det var så stor en forskeld.. Alle pengene vær :)
Man kan sagtens skifte dem selv men gad ikke hehe... Desuden skulle jeg lige bruge mit håndværkerfradrag inden det dør her til Maj... ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis