Kan gipspuds hæfte på træ?

Jeg skal spartle noget fibergips med gipspuds og ét sted er der en blottet regel af træ, som jeg af pladshensyn vil undgå at beklæde med gips. Men jeg vil gerne have et ensartet udtryk på overfladen.

Kan jeg spartle gipspuds (Knauf Rotband) direkte på træet? Skal der evt. klipses armeringsbånd på?

Mvh. AllanE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke prøvet med Rotband, men jeg har haft succes med at spartle med Dalapro Joint på træ der først er malet med trægrunder. jeg læste mig frem til, at det nok var bedst at grunde træet først. Jeg har lagt papirarmering i samlingerne. Hvor lang tid det holder ved jeg ikke. Det er lidt et eksperiment. ;) Håber at du kan bruge det til noget. 
Jeg tog en gang noget fuglenet - altså det til tagspalter - og klippede til og satte fast med hæfteklammer.  Tanken var, at gipsen får bedre fat i et net end armeringsbånd. I teorien, burde man nok male træet først, for at undgå for meget opsugning når den våde gips lægges på. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ellers så klip en strimmel hjørnearmering til gipsvægge, og hæft/søm den på træet.

Elektronikteknikeren
Lige en opfølgning:
Jeg lavede en test ved at spartle på et stykke træ. Det sidder fint fast og giver ingen problemer når jeg skruer i det.
Så jeg endte med at spartle direkte og male med kalkmaling efterfølgende.

Resultatet blev fint.


Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også