Hvilket rørgevind er dette? (23,8 mm??)

Jeg skal have afmonteret vores håndvask i kælderen, så jeg kan pudse væggen op bagved. Men der er ikke nogen stophane på håndvasken (og det ville jo være rart ikke at skulle have lukket for hovedhanen under hele projektet).

Jeg havde håbet at det kunne klares med en 3/4" stophane fra byggemarkedet (som på billedet nedenfor), men gevindet på vandrøret som løber til er kun 23,8 mm i ydre mål og dermed lige en anelse mindre end 3/4" som jeg måler til 26,1 mm ?

Er der nogen der ved, hvad 23,8 mm er for et mål? (så jeg kan finde en fitting der passer)

På forhånd tak :-)
(...også for et virkelig godt forum for en relativt nybagt husejer som mig)


- Thomas
Jeg skal have afmonteret vores håndvask i kælderen... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 18-01-2022 14:42:32

Den galvaniserede muffe bør fjernes. Ikke kun for udsenets skyld. den vil med tiden blive tæret da den er lavest i spændingerækken. Jeg havde lavet noget lignende velvidende at det var forkert, men det var lige det jeg havde. En dag jeg sad på toilettet ( det var ved side af det) Kom det er tynd stråle vand over på mig. Den var tæret igennem.  Det tog nok 5 år.

Tak for tippet - det er meget nyttigt. I følge sælgers oplysninger har den galvaniserede muffe siddet der siden 2014, så jeg må vist hellere få indkøbt en muffe-muffe stophane som erstatning for den galvaniserede muffe.


- Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis