Eftermontage af musestop

Da jeg var ude i mit skur den anden dag kunne jeg høre puslen oppe på troldtektpladerne så er bange for jeg har fået besøg af mus eller lignende.

Det slår mig nu at jeg ikke fik monteret et mussestop under opførelsen...

Jeg har søgt nogle løsniniger der kan eftermonteres uden af afmontere yderbeklældning, men kan ikke finde noget.

Nogen der kender en god løsning der kan anvendes eller må jeg bide i det sure æble og afmontere de nederste 2 rækker beklædning og montere mussestop på bundrem?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget sparsomme oplysninger du kommer med. Uden detaljeret billeder/tegninger er det stort set umuligt at finde en løsning da mus kan komme ind gennem meget små sprækker.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@Rantzau Nej du har ret, det gik vidst for stærkt med opslaget... Tak for noten!

Der er ikke andre åbninger ind på tagrum ud over gennem ventilationsspalte mellem yderbeklædning og vindspær (via den lilla stiplede linje), så musene (eller hvad der kom ind) kan ikke komme ind i selve skuret.

Her er skitsen om opbygning:
Du kunne måske købe noget hønsenet og rulle nogle “pølser” du kan klemme op under.

Bare kald mig BBB 
Det er også min tilgang, hvis en "korrekt" løsning ikke kan eftermonteres.

Kan læse følgende på Bolius:

"En ung husmus kan, uden problemer, klemme sig gennem en åbning med en diameter på 7 mm (kort sagt alle steder, hvor du kan presse en kuglepen ind). Samtidig er de ekstremt dygtige til at klatre og forcerer let både murstensvægge og trævægge."

Så dette burde være tilstrækkeligt hvis jeg får det klippet korrekt så det kommer helt ud til klemlister på hver side:
Rancho - Volierenet 60 cm 5 m 6 mm galv. (harald-nyborg.dk) - Maskestørrelse 6mm
Ja, insektet. For hønsenet har maskestørrelse ca 50mm.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Faldt over dette:
Aluminiumsnet
  • Maskestørrelse 1,8 mm
  • Tråd 0,2 mm

Så det kunne også være en mulighed.

Jeg må ned og tage et kig på det, kan ogå ske jeg vælger Volierenet Maskestørrelse 6mm og ruler det med 2x overlap så maskestørelse i princippet reduceres.

jeg må se hvad der virker robust nok til at blive sidende fast og klemme til ud mod beklædning / bundrem.

Tak for input!
jeg har selv forsøgt med net til selvsamme opgave.. det bliver noget værre hø.. jeg endte med at indkøbe almindelige muselister og montere dem nedefra så godt som nu muligt og skrue dem fast op i bunden af klemlister.. det blev udemærket og er det jeg vil anbefale dig.. det andet med net kommer til at hænge og se sjusket ud desværre.. gør dig en tjeneste og gå den anden vej :-)
Rene M. Chr skrev den 20-01-2022 11:13:01

Faldt over dette:
Aluminiumsnet
  • Maskestørrelse 1,8 mm
  • Tråd 0,2 mm

Så det kunne også være en mulighed.

Jeg må ned og tage et kig på det, kan ogå ske jeg vælger Volierenet Maskestørrelse 6mm og ruler det med 2x overlap så maskestørelse i princippet reduceres.

jeg må se hvad der virker robust nok til at blive sidende fast og klemme til ud mod beklædning / bundrem.

Tak for input!

Hvis du vil køre volierenet med overlap skal du huske at låse de to lag sammen med lille afstand, da musen ellers passerer det ene lag og dernæst fra “mellemrummet”  passerer lag to.

Og du skal også sikre dig at lagene overalt er forskudt ca. en halv maskestørrelse.

Lyder som noget tidskrævende pillearbejde for at spare en halv flaske rødvin. 


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
mark250119 skrev den 20-01-2022 11:30:56

jeg har selv forsøgt med net til selvsamme opgave.. det bliver noget værre hø.. jeg endte med at indkøbe almindelige muselister og montere dem nedefra så godt som nu muligt og skrue dem fast op i bunden af klemlister.. det blev udemærket og er det jeg vil anbefale dig.. det andet med net kommer til at hænge og se sjusket ud desværre.. gør dig en tjeneste og gå den anden vej :-)

ah ja, jeg kan selvfølgelig vende muselisten så vinklen hviler op af beklædning og skrue den tappede del fast underklemlister.

@johnlarsen jeg prøver bestemt ikke at spare nogle få kr på en alternativ løsning. Forsøger blot at få monteret musestop der virker, helst uden at afmontere beklædning med risiko for brædderne flækker.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis