Opel Corsa hjælp til radiokode

Hej med jer. Jeg har arvet min fars Opel Corsa (årgang 2000) som efterfølgende  har stået stille i ca. 8 mdr. Dette gjorde at den var løbet tør for strøm da den skulle flyttes. Det har jeg så ordnet. Jeg kan forstå at efter en strømafbrydelse så virker radioen ikke før man taster en 4 cifret kode ind. Mit problem er, at den har jeg desværre ikke.
Så mit spørgsmål er:
Hvad er der af muligheder? Kan koden skaffes på anden vis, eller skal der en helt ny radio til?
Håber i kan hjælpe 😄

MangeTak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virker radioen ikke? Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men tit er det sådan, at så længe radioen sidder i den bil, den blev monteret i, er der ikke brug for en kode. Ellers er det en opgave for et aut. Opel værksted.

fase
Hvis du er heldig sidder der et klistermærke under askebægeret.

Ud med radioen  -  ring til et Opel værksted eller endnu bedre mød op og medbring Reg. attest som bevis for at bilen er din - type og serie nummer på radio medbringes også  -  så vil den "flinke" Opel mand skaffe/finde radio koden til dig
Hvis du har instruktionsbogen så se om der ikke er en vejledning til radioen - der kunne koden stå i på et lille "kreditkort"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Den første del af mit svar er helt sikker, har benyttet det flere gange mens jeg arbejdede 

"AUTOELEKTRIKEREN"
nye Opel biler blev leveret uden radio. Der blev eftermonteret een fra lagerhylden og faktureret som ekstraudstyr. Derfor kender bilens data ikke radioen. Det gælder alle 2-DIN radioer på alle Opel-modeller, ihvertfald frem til 2008.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis