Hvilken overfræser?

Hej

Nu har jeg bare siddet på sidelinjen og fulgt med i spændende projekter og fundet gode råd herind.

Men nu mangler jeg selv lidt vejledning.

Jeg fik i julegave en biltema overfræser, superglad da jeg til sommer har planer om at renovere 1. sal inkl gulvvarme.

Så første store projekt med den var allerede klart, fræse vendespor i sporplader.
Det var indtil en kollega fortalte at han havde brædt 3 biltema overfræsere af på samme opgave hos ham.

Så nu skla jeg havde fundet en ny og lidt mere holdbar.

Jeg har Dewalt maskiner I huset, så der startede jeg og faldt over deres 604nt, kan godt lide ideen om både kant og overfræser i samme maskine, men er den kraftig nok?

Så endte jeg herinde og læste om en som var meget glad for sin cmt7e, en noget kraftigere model, men har jeg behov for så kraftig en model?

Den skal bruges til hygge projekter herhjemme, men vil ikke købe en som er for svag til sommeren gulvvarme projekt.

Hvad siger i?
Nogen gode erfaringer med mærker/modeller?

Tomas

Hej Nu har jeg bare siddet på sidelinjen og fulgt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En god rundingsfræser kunne være en CMT  LINK
Fræseknive fra Dewalt, bosch, og festool, er nok heller ikke et dårligt valg.
Jeg har et sæt billige fræseknive, sådan et lille træskab med en masse forskellige fræsere i, de skære bestemt ikke særlig god, heller ikke som sprit nye.

Jeg har lige bestilt en lille sæt Dewalt, der var de fræsere jeg bruger mest, så håber de er i rimelig kvalitet, de skulle komme i morgen. 593 kr for 12 stk fræsere LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Du skriver selv, at du i fremtiden mest kommer til at lave små hobbyprojekter, hvor en kompaktmodel egner sig bedst. Hvis du denne ene gang skal bruge lidt ekstra tid på at udføre en opgave mod at få en fræser, der egner sig bedre til dine generelle behov, så burde det være ret nemt at vælge kompaktmodellen. Den kan det samme, du skal bare arbejde lidt langsommere og evt. bruge en mindre fræsekniv - men du skal nok få ordnet opgaven uanset.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis