Havetraktor starter men kører ikke

Min havetraktor starter uden problemer og kan så køre måske 10 meter. Derefter har den meget svært ved både at køre frem ad og bakke. Speederen er slap og går meget langsomt tilbage til startposition. Efter måske 3-4 minutter kører den fint. Problemet var særligt udtalt for 1 måned siden, og jeg opgav helt at køre med den. Jeg tænker det var noget med kulden. Hvad kan problemet være?

Vh
Klaus 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det selve motoren der ikke tager o/m ?
Eller er det hydrostaten der ikke tager fat ?
Er det hydrostaten ville jeg tjekke remtrækket fra motor til hydrostat.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg byttede på et tidspunkt remmen fra motoren og hen til baghjulene. Kan jeg have gjort noget forkert, så den til at begynde med ikke vil køre?

Hvor sidder hydrostaten?
Nu skriver du jo ikke hvilken traktor, men er det en almindelig havetraktor sidder hydrostaten indbygget i bagtøjet, og trækkes af en rem, akkurat som hvis den havde været med manuel gear.
Der sidder en strammerulle, og remmen skal være strammet op hele tiden.

Hvis det ikke er en rem der er beregnet til havemaskiner, kan det være derfor, remme til havemaskiner er noget specielle, med lærred hele vejen rundt, og somme tider også med andre vinkler, så oftest er en original rem det bedste valg.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for info. Det er en yardman. Jeg kan ikke huske, hvilken rem jeg købte, men jeg meget sikker på, at det er en original en. Jeg vil prøve at kigge på bagtøjet og se, hvordan remmen sidder. Jeg husket arbejdet, som der ikke var meget plads til at udskifte den.
Så har jeg endelig fået kigger på remmen, som trækket hydrostaten, og den er meget slap. 

Det er en Yardman AG6180.

Da jeg skiftede remmen var den knækket, og derfor ved jeg ikke med sikkerhed, hvordan den skal trækkes mellem rullerne. Jeg er rimelig sikker på, at jeg har købt en original rem. Er der nogen, som har en tegning, der viser, hvordan remmen skal trækkes mellem rullerne?

Jeg vedhæfter et foto, som viser, at den er slap.

Vh
Klaus 
Annonce
Ved ikke om det er din model, men du kunne jo forsøge at sætte den sådan her..


Vi prøver igen, i morgen --
Så har jeg slutningen på denne tråd. Jeg fik ændrer drivsremmens forløb og begynde at bruge den. Maskinen kørte men relativt hurtigt, var der ikke ikke den samme kraft. Jeg valgte derfor at tage den til service, hvor de konstaterede at remmen var forkert monteret og udskiftede den. Det kostede 1.300 kr., men nu kører den godt.

Klaus 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis