Reparation af udendørs vandhane

Hej
min udendørs vand er desværre gået i stykker, når man drejer på vand sker der ikke noget den kan drejes rundt og rundt.
det er en frostsikker vandhane, det virker til at spindlen er i stykker, jeg har vedhæftet et billede.
Det ser ud til at en del af spindlen fortsat sidder i røret og ikke kommer med ud.
Jeg kan derfor ikke bare købe en ny og sætte den i, men kan man købe en kortere og sætte i eller vil det give problemer at have en rest til at sidde tilbage?
https://www.sparpaavvs.dk/produkt/frese-keramisk-element-til-gaardpostehane-200-300-mm/?gclid=Cj0KCQiAoY-PBhCNARIsABcz770XZj3OhkFX7b-4lrdvLmDlf6yTEv9B7ochnwYy5AHGOg87o7FzIawaAm8aEALw_wcB

Er der andre gode ideer til reparation?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke have en del til at sidde tilbage det vil give bøvl. Så er det vandtrykket som skal presse keramik delen fri når du åbner for vandhane.
Kan du komme til den indefra, så kan det skilles ad
Den type du viser (200 - 300 mm )  skal kortes af i længden ret præcis for at det passer. Og er du sikker på at din ikke er længere.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
tak for svar Erik
Jo den jeg har taget ud er længere en 20-30 centimeter, ved du hvordan spindlen er sat fast inde i røret er den skruet fast eller?
jeg har svært ved at se hvordan jeg kommer til den indefra, men det er nok det der er nødvendigt
Mvh
Martin
Jeg kender ike præcis hvordan konstruktionen er. Men jeg antager at det kun er pakningsstykket der sidder tilbage. Du må kunne se på det der er kommet ud hvordan det har været samlet.
Jeg er sikker på at der et eller andet sted skal være en spindel / gevind som trækker den keramiske pakning ud og ind.  
Sidder den i det stykke du har taget ud, så er det måske bare at sætte tryk på vandet og håbe på at det kan spule vandet ud. Har du lukket for vandet et sted til den udendørs hane ? 
Ellers må du på en måde lave en lille bule eller hak der hvor det samles og sætte det ind med et slag af en hammer. Det kan så måske få så meget fat at det kan drejes fri derinde. 
De steder jeg har lavet det er tilkoblingen synlig bagved. Enten ved et stykke plader dar kan tages væk eller et skabs element der kan tages ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis