LED spisebordslampe med indbygget dæmper

Hej alle
Jeg har forelsket mig i en dejlig LED spisebordslampe med indbygget dæmper. Inden jeg går ud og investerer i den, er der så nogen af alle jer vidende, der kan sige mig, om den kan monteres i min eksisterende installation, som også har en indbygget dæmper i kontakten

Et andet spørgsmål er, om det er tilladt selv at tilslutte sådan en loftslampe i et lampeudtag i loftet? Er der i den forbindelse nogen, der kan sige mig hvad forskellen i sådan er nyere lampeudtag er på L, M1 og M2? Og inden I begynder at sige, at hvis jeg ikke ved det, så skal jeg ringe efter en elektriker, så tænk på hvor lille en opgave det er ig hvor svært det vil være at finde en, der gider at ulejlige sig ud for det. Men igen - hvis jeg ikke må, så er den diskussion ikke længere
På forhånd tak for jeres altid kvalificerede input. 

/Inger

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, det bliver noget rod med både lysdæmper i lamper og i den eksisterende installation.
Så afhængig af hvad der kan lade sig gøre så skal den ene lysdæmper fjernes, jeg vil forslå at den eksisterende lysdæmper udskiftes med en alm afbryder, det burde væren en simpel opgave alt efter hvordan installationen er udført.
Du skal være obs på at dette er elektriker arbejde.
Med hensyn til lampe udtag så må du gerne selv montere en lampe i disse.
L benyttes til fast fase, alså er der fast spænding på denne klemme og den kan ikke afbrydes.(hvis den benyttes, det et ikke alle elektrikere der montere på denne klemme)
M1 er tænding 1, der kommer spænding på denne når afbryderne aktiveres.
M2 er tænding 2 hvis der er 2 afbrydere.
En lampe skal oftes monteres på N og M1 hvis det ikke virker så prøv M2 istedet.
Tusind tak for dit svar. Og jeg skal nok holde nallerne fra dæmperen. Tænkte nok at det ville være noget hø. Udover at det er noget rod, ved du så, om jeg risikerer direkte at brænde LED lampen af ved at montere den i den nuværende installation?
Og tak for forklaringen omkring lampeudtaget. Det gjorde mig mere tryg ved at kigge på det selv. 

/Inger

Jeg tror ikke du brænder lampen af, men det er næsten helt sikkert at det ikke virker. Hvis din dæmper på væggen står helt i top er der en chance, men det er lidt upraktisk at have 2 x dæmper.
Bliv forelsket i en anden lampe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for det, jeg tænker at du har ret og jeg hellere må finde en anden lampe  Tak for input

/Inger

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis