Mine sensore til ude lys

hej nogle der evt kan fortælle mig hvorfor mit ude lys ikke tænder før jeg er c 2 meter væk fra sensoren. Ville gerne ha den tænder lyserød det sammen jeg gå ind i min indkørsel. Og burde den ikke også reg og tænde lyset når jeg køre min bil ind, for der reg den først når jeg gå ud af min bil 

Mvh Michael 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en sensor?
Har du prøvet at rengøre hhv. justere retningen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det kan også skyldes at sensoren sidder forkert...
Den sende en række "ståler" ud i en vifteform ud foran sig. Den skal detektere ved at du bryder 2 af disse "stråler", så derfor er det bedst at placere detektoren så du bryder stålerne fra siden.

Hvis du har en indkørsel og sætter detektoren over garagedøren kan du risikere at du er i mellem 2 stråler, indtil du kommer tættere på. Monterer du derimod detektoren på siden af indkørslen, vil du bryde 2 stråler ligegyldigt hvilken ende af indkørslen du kommer fra.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er nu en passiv sensor, så sender ikke noget som helst ud. Men det er rigtigt at hele dens synsfelt er delt ind i mindre felter og det er skift mellem disse felter der aktiverer. Det er temperaturforskel (infrarød stråling).
Når du kommer hjem med bilen har bilen ikke nødvendigvis en højere temperatur end omgivelserne.
En anden ting er at sensoren helst ikke placeres så rammes af direkte sollys, da den så ret hurtigt blevet ødelagt, hvilket giver væsentligt nedsat følsomhed. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis