Hej
Hustruen og jeg har besluttet os for at vi skal have skiftet det nuværende gulvtæppe ud i stuen. Det er +20 år og smuldrer. Stuen er en vinkelstue og er på ca. 50 kvm.
Gulvtæppet er lagt ovenpå gulvplader. Gulvpladerne er lagt på strøer samtidigt med at huset blev bygget i 1973/74.
Der har vi så været ude og se på både gulvtæpper med skum underside og med filt-underside.
Grunden til at vi har set på filt underside er ikke pga. prisen; men fordi tæpper med skumunderside på sigt bliver trykket sammen der hvor man går.
Har det noget på sig idag at et gulvtæppe til 300+ dkr. bliver permanent trykket sammen af at man går på det?
Skumundersiden gør tæppet meget blødere; men hvis den er gået flad, så er det samme resultat som et tæppe med filtunderside.
Møbler ved vi godt presser alt sammen.
Det sjove (syntes hustruen og jeg) at de tæppehandlere vi har været ude ved, alle som en har sagt at vi ikke skulle købe Egetæppe selvom de har det (nogle dog kun på bestilling).
Har i kære LDS'ere nogle tanker omkring ovenstående?
Vi har også overvejet et parketgulv af en slags; men kan lige så godt sige at vi ikke er håndværkere og vi er i tvivl om et parketgulv vil være et godt valg, da jeg kommer til at have et 900 liters akvarie stående på 8 ben. Diameteren på benene vil være 30 eller 40 mm.
Tænker at hvis gulvet skal kunne give sig så vil der være 2-3kvm der vil være låst pga. vægten. Tænker det kan være give buler eller steder hvor parketten er trukket lidt fra hinanden. Men jeg kan tage fejl :-)
Har i en noget viden omkring dette?
Mvh
Brian
10 tommelfingre - så har man stadig ikke lavet store fejl.