Ny Makita kædesav vil ikke starte....

Hej Forum.
Jeg har lige være i byggemarkedet og købe mig en ny kædesav. Men jeg kan simpelthen ikke få maskinen til at starte.

Umiddelbart er der væske ved tændrøret hvilket jeg har læst mig til skal være tørt. Jeg har siden været ude og købe færdigblandet 2-taks benzin, fordi jeg læste et sted at væsken kunne skyldes forkert opblanding.

Jeg tømte således tanken og skyllede den med det nye færdigtblandede produkt. Men kædesaven vil stadigvæk ikke starte og der er stadigvæk væske på tændrøret.

Hvad kan jeg ellers gøre? Virker den ikke i morgen er jeg nok bare af den overbevisning at jeg skal ud og bytte den. Men kan ikke lade være med at tænke på om der er et eller andet jeg ikke har gjort korrekt?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som der ikke er tænding på, har du fået slået stopknappen fra når du starter.
Følg anvisningerne i manualen, måske der også er noget med sikkerhedsbøjlen der skal være i låsestilling fr at den vil starte.

Vi prøver igen, i morgen --
Og du har pumpet brændstof frem med pumpebolden ?
Hvis du har druknet den, så skal du vippe kontakten op choke og så ned på on, for at aktivere “halvgas” inden du hiver i snoren.
Yk primerknappen 10 gange. Sæt foden ind i håndbøjlen, så din sko trykker gasgrebet op. Choker ikke bruges. Træk flere gange og hold den igang uden choker. Fuld choker lukker helt af for luft og maskinen drukner.
Pumpe-boblen er helt fyldt med benzin. Jeg har ikke prøvet at vippe op på choke også ned igen på ON. Jeg vil også lige prøve om den kan bare tænde lidt op uden choker. Endtil videre har jeg ingen held haft overhovedet med bare at få den lidt i gang. Hvilket var grunden til at jeg startede med at tjekke tændrøret og konstaterede så at det var fugtigt. Håber det er tørt i morgen, så det kan komme bare lidt liv i saven.
Jeg har lige været ude ved saven, Den starede her til morgen i andet huk. Jeg havde den på choker og flyttede den ned igen på start. Tror den smule benzin der har været ved tændrøret er fordampet i nat, så der er kommet plads til den nye benzin med rigtig opblanding. Tak for hjælpen alle sammen :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis