Klukken i afløb - manglende udluftning

hej !

Vi har købt hus med et badeværelse fra ca 2010. Toilettet er væghængt og der er en bruseniche med er unidrain i, hvor håndvasken også løber ned i. Håndvasken løber ned ovenfor bruserens vandlås som altså er unidrain

Når jeg bruger håndvasken er der klukken i unidrainet. Når jeg trækker ud i toilettet bevæger vandet sig  i unidrain afløbet. Dette tømmer unidrainet og der kommer lugt op også bare når det bobler 

Der er ikke udluftning på loftet så mistænker at det er det der er problemet. Men faldstamme og alting er jo bagved en væg så det er ikke lige at skrue en vakuum ventil på. Nogen forslag eller er der ingen vej uden at komme ind til rørene? Kan man evt få et toilet med vakuumventil?
Tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det et problem der altid har været der
eller er det noget det er begyndt med , kan også være delvist stoppet kloakrør der er skyld i det
Det kan som bredker skriver være en delvist stoppet kloak, eller også muligvis at kloaken ligger med lunke/bagfald. Få evt undersøgt kloaken med tv.

Bare kald mig BBB 
Enig at det er en delvist tilstoppet kloak. Start med at få den suget af en kloakmester.
Hvis problemet vender tilbage skal der nok en tv undersøgelse til. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak! Så ikke noget der tyder på manglende vakuum ventil?
lyder mest som tilstopning
ved manglende udluftning , vil problemet normalt kun være der ved store mængder vand på en gang som toilet olig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis