luft i gulvvarmestreng Torben Jensen 31 09-02-2004 09:13 Er det normalt at der er luft i en gulvvarme streng efter ca. ½ års brug? Jeg har måttet fylde ca. 1- 1½ liter vand på anlægget 2 gange, siden vi tog strengen i brug. Strengen er 120m lang. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
kewin lund 240 Fyn 09-02-2004 20:30 Citat fra Torben JensenEr det normalt at der er luft i en gulvvarme streng efter ca. ½ års brug? Jeg har måttet fylde ca. 1- 1½ liter vand på anlægget 2 gange, siden vi tog strengen i brug. Strengen er 120m lang. Hej Torben Det kan være et problem. Løsningen er at "skylle" luften ud med en slange som sættes på fremretningen af strengen. Herpå afmonteres retur fra sløjfen og vandet herfra ledes i kloakken. Der skal så bare åbnes for vandslangen fra vandhanen for fuld skrue indtil man kan se at der ikke kommer luftbobler ud af returslangen. Jeg bruger selv denne metode når jeg idriftsætter et gulvvarmeanlæg og det fungerer. Nu ved jeg ikke om du anvender circulationspumpe med styring til anlægget når din streng er så lang eller om du har termostatventil på returen. Uanset hvad så virker det med slangen. Hilsen Kewin, Svendborg. :wink: Husk: Assumptions is the mother of all fuck ups !!!