Byg selv reolvæg

Jeg skal til at bygge en reolvæg
men loftet er skævt hvordan skjuler man den skævhed på 2 cm.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det bliver mindst at se, hvis du lader topplade følge loftets hældning, - således de øverste rum i reolen er lidt højere i den ene side.
Blot må du ikke sætte helt ens bøger i alle rum, for så bliver det igen synligt.
Med reolvæg tænker jeg noget, som er mere end 2 m bredt, - og så tror jeg det er mindre synligt med uens rum, end med et tilpasningsstykke med uens højde.
Joeh, men så bliver det skæve loft i hvert fald mega synligt.
På den anden måde, så tror jeg det bliver kamufleret hvis de øverste rum i reolen er måske 35 cm høje i den lave side og 37 cm høje i den anden ende.
Sætter du så bøger ind, med de laveste i den lave ende, - og de højeste bøger i den høje ende, - så tror jeg ikke folk tænker over det. Så udligner du forskellen i højde rent visuelt ved hjælp af bøgernes forskellige højde.
Men har ikke prøvet i praksis, men jeg tror øjnene kan snydes i dette tilfælde, så det kræver at man kigger efter for at opdage det.
Jeg går ud fra at reolen når helt til loftet i dette spørgsmål, ellers er det noget andet, hvis der er eks 40 cm op til loftet. Så skal den bestemt laves vandret.
Hvis reolen går helt til loftet, har du ret. Men det fremgår ikke helt af spørgsmålet om reolen går helt til loftet. Måske kunne man undvære det øverste brædt på reolen.

fase
Pas på at du kan rejse reolen og det kan du ikke hvis du laver den til at passe til loftet.
Prøv evt. at søg efter Peter Millard på YouTube, han behandler dette emne i nogen af hans ældre videoer. Han laver reolerne vinkelrette og så kompenserer han for skævheder i væggen med den dækliste han sætter rundt om. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis