identificere smd komponent

jeg ved ikke om det lige er rette forum, men prøver alligevel.

jeg er ved at fejlsøge/rette en soundbar (jbl 5.1)
dens wifi modul fungere ikke, eller rettere så er det nok snare en komponent ved siden af den som er brændt af
der er på selve ‘styre kortet’ så ikke umidelbart noget med strømforsyning eller audio at gøre.
på komponenten står skrevet enabf og det er en smd med 6 ben.

er der nogen her inde som kan sige  hvad det er og evt hvilken erstatnings komponent som kan anvend

på dette billede sider smd’en i højre side lige under lidt til venstre for øverste stik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
glemte lige at sige at soundbar lige pt fungere men blot ikke kan lave wifi signal, så måske en kreds til selve antenne forstærkeren
Der står Cxxxx ved siden af den. Tyder normalt på en kondensator.
Med seks ben vil der så være flere i huset.
Men, selv om du finder ud af hvad det er, med rette specifikationer, tænker jeg det bliver svært at finde et sted at købe den.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er den der hedder IC1025.
Det er formodentlig en switchmode kreds af en art, men den eneste måde at finde den rigtige på, er ved at have et diagram eller en soundbar magen til. 

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Ja tak for gode bud. jeg har også spurgt på et internationalt Forum, og ret hurtigt blev den identificeret som en step up eller step Down switch mode kreds.(det er ikke en kondensator :) )
jeg fandt senere ud af at der er tale om en step Down til 3,3 volt Der findes et utal som kan netop det og alle stort set med samme tilslutninger og anvendelse.
da den specifikke kreds kunne være svær at identificere/fremskaffe har jeg valgt blot at komble denne del af kredsløb fra og tilføje en komplet 3,3 volt strømforsyning inde i soundbaren.
det virker super og soundbaren spiller nu igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis