Elektrolux industriovn 48 kw

Hej
Jeg har et lille problem med min nye indkøbte industriovn
kan ikke rigtig finde ud af hvor mange ampere den skal bruge
hvis den bliver monteret på 25 amperes sikring bliver den varm og springer 
Det er kun den i midten af 3 der springer
Det er en 48 kw ovn
Er der nogen som kan regne den ud
Jeg har op til 64 A til rådighed men det er vel i overkanten

På forhång tak  
Mvh Hans 
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om det ville være meget passende med 50ampere sikringer, da 32 ampere sikringer også er for lidt.

Vi prøver igen, i morgen --
som jeg lige husker regnestykket så hedder det vel   (p/(un x kvadratrod3)) =  (48000/(400*1,73)) = 69 A (afrundet) så du skal op og trække max på din forsyning. så nej de 64 ( som nok er 63) er ikke i overkanten.......
Jeg går ud fra at det ikke er privat køkken . Så om det er vild kommer jo an på hvor meget du kan tjene på at bruge ovnen. Altså hvor mange rundstykker eller pizzaer du kan sælge. 
Den bruger jo som du skriver 48 Kw så medens den varmer op så er det 48 kwh. De har jo i mange år kostet 2,5
kr. ca. Men nu måske 4.00 kr. Så skal vi sige at det tager 15 minutter så er det jo 48 kr. i de første15 minutter. Derefter slukker og tænder termostat og det kan så være det halve i de næste kvarter o.s.v.
Er det firma  relateret så er der visse afgifter og moms der kan fratrækkes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske har du mulighed for at omlægge forbindelserne mellem varmelegemerne på bagsiden af ovnen, således at du kan driften den på en mindre installationen.

Hvis du ikke skal bruge 400 grader til pizza, og du kan leve med en lidt længere opvarmningstid, kunne det jo være en fin løsning. Installationen bliver også billigere.

Se lige om der er et installationsdiagram bag på ovnen, eller i manual, og lig et billede herind, så kan vi hjælpe.


Elektronikteknikeren
Der er ikke noget diagram på bagsiden, er ikke bare at pille nogle ledninger fra på varmelegeme.
 Min 63 A boks er er 3 faser og jord men ingen nul
Hvad gør jeg så lige ? 

Kan du ikke finde en installations- og brugsanvisning på nettet?
Det er ikke sikkert du “bare” kan koble den ene fase fra, så det ville være rart med noget konkret viden.
Du kan godt køre på 2 x 400 volt uden jord, men det er ikke lovligt. Der skal være mere ens belastning på de enkelte faser.

Søren O
Når du siger 63 A boks hvad mener du så helt præcis...er det dit hpfi der indikerer at der 63 A, fordi at der står 63 A på dit hpfi er det på ingen måder sikkert at der lagt 63 A ind i bygningen... og hvis 63 A er max for hele installationen så er der jo ikke noget til overs for alt andet som f.eks lys.... 
Det er delt op så jer har alt fra 10A- 16A- 20A- 25A 50A og 63A
når jeg skriver 63A  Boks mener jeg den boks som sidder på skinnen i hallen. Tror der har siddet en fræser til den engang.
Det er kun 3 faser og jord ingen nul. Hvorfor det, hvad kan man  bruge det til ? 
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis