Opretning af meget skæv kældervæg

Jeg skal have rettet en kældervæg af rå fundablokke op der er ekstrem skæv (svinger 5 cm).

Min plan er at montere ledere i stål (jeg er ikke dygtig nok til at bruge ledere i samme materiale som jeg pudser i), pensle væggen med tyndt oprørt fliseklæb og derefter trække jordfugtig 1:3 beton på fra bunden. Fjerne lederne når det er fingertørt og pudse efter hvor de har været.

Er 1:3 beton det rigtige at bruge? Skal der en eller anden form for net i når man er oppe i den tykkelse? Andet man skal være opmærksom på?

Mvh Henrik
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PS: jeg har IKKE selv lavet væggen :-)
Det var selvfølgelig også en mulighed.... Den er med i baghovedet. Nogen der vil kommentere på den oprindelige løsning?
Jeg ville pudse med bakkemørtel istedet for beton, og jeg ville slet ikke overveje gips i en kælder. Det er ved at være mange år og saneringer af skimmelsvamp siden man holdt op med det.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

?? det holder da fint fast i væggene på mange badeværelser, er resten af dit hus også i beton? Hvad har du mellem dine mursten?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kældervæggene er beton. Jeg syntes bare det er svært at få en rawplug til at bide ordentligt i bakkemørtel 
Pudsets funktion er at jævne væggens flade ud, rawplugs til ophæng skal helt ind i væggen ikke kun i pudset.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det kunne også bruge færdig sokkelpuds. Det er nok lidt lettere at styre.

Mvh Troels
Ja ok, det er taget til efterretning 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis