Låge på vaskemaskine kan ikke åbnes

Vi har en Siemens vaskemaskine IQ700, hvor lågen ikke kan åbnes. Jeg har en mistanke om at håndtaget måske er knækket, da det sidder noget løst og det plejer det ikke.
Låsen klikker fint ved endt vask og maskinen melder “yes” til at lågen kan åbnes, men det kan den altså ikke.
Børnelåsen er ikke slået til og jeg kan heller ikke ikke åbne lågen med nødåbningstrækket.
Er der nogen som har haft en lignende oplevelse og måske kan fortælle mig hvordan hulen jeg får lågen op?
pft.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage toppladen af for at komme den vej til låsen.

fase
S. Fabrin skrev den 15-01-2022 09:40:26

Prøv at tage toppladen af for at komme den vej til låsen.

 Det er prøvet, men det er ikke til at komme til hverken med hænder eller værktøj pga. en vægtklods.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har du prøvet med et stykke ståltråd med en krog i enden eller at demontere vægtklodsen.

fase
Så fik jeg den sgu op! 
YouTube blev min ven i dette tilfælde, hvor en venlig sjæl med nøjagtigt samme problem havde lagt forskellige løsningsforslag ud på en video. Løsningen med kniven virkede for mit vedkommende.  
https://www.youtube.com/watch?v=eMTBeU3zbAM​​​
Nogle gange er den simpleste løsning bare den bedste, men som dog kræver at man kender den!    Det var en lille tap på håndtaget som skal påvirke låsepalen der var brækket af. Nu har jeg limet den på igen med tokomponent epoxylim og forstærket den med to små skruer, så må jeg se om det holder i længden eller der på et tidspunkt skal et nyt håndtag til.  
Det er lykkedes mig et par gange at få netop den fejl repareret på samme måde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også