Fastgørelse af dampspærre i let ydervæg mod tilstødende dele

Hej LDS

Der er 3.000 tråde omkring dampspærre, derfor laver jeg nu nr. 3.001. :-)

Jeg er ved at efterisolere denne væg efter at have fået nye lavenergivinduer i (se billede 1). Der er ikke meget plads, men der kan klemmes 100mm Kingspan i, som I kan se, jeg har påbegyndt. Det svarer rundt regnet til 180mm Rockwool +-.

Jeg har været i tvivl om dampspærre, men beslutter mig for at gøre det. Jeg har både dampspærre, dampspærretape samt folieklæber og kender principperne med tætning, lapning af hæfteklammehuller etc.

Dog er jeg i tvivl om den korrekte måde at fastgøre den på. Min tanke er, at den skal klæbe til vinduerne (der kommer inddækninger hen og hæftes på vindueskarmene hvorfor alt vil skjules). Derudover vil jeg lade den gå op og lade noget løst dampspærre være, til når jeg skal lave loft, så den kan sammentapes med den, der laves på loftet (tidshorisont 3-4 måneder). Derudover laves der inden for et halvt års tid nyt gulv med udgravning, 300mm isolering og beton + nyt trægulv.

I højre side er der en bærende skillevæg (4x4 stolper med forskalling + gips på hver side), og på billede 2 er den anden side af væggen set fra stuen. Hvordan skal der fastgøres her? Væggen skal skiftes til fibergips på soveværelsessiden (billede 1) inden længe. Klæbes dampspærren her fast til denne (før inddækningspladens punkt hvor den vil ramme væggen i 90 grader), eller hvordan?

Min tanke og bekymring med denne skillevæg er, at fugten i teorien kan komme ind i denne, og derefter bevæge sig hen bag dampspærren ved ydervæggen. om end gips'en er helt tæt og alle stikdåser er Fuga Air.

Se i øvrigt bort fra den eksisterende stump plastik øverst. Det er midlertidigt for at spærre for træk.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis