Røgalarm, gasalarm, kuliltealarm

Efter vi har købt hus, begynder jeg at tænke på vi skal have installeret røgalarmer.
Men det er lidt en jungle. Jeg er nok lidt nørd og kan godt lide funktioner, så har eks kigget lidt på:
 https://www.avxperten.dk/smart-home-roegalarm/nedis-smartlife-roegalarm-wifi-nedis.asp?gclid=Cj0KCQiAuP-OBhDqARIsAD4XHpdFQLN30TofoqkGjaGbx_h_i9ps4QUMVQ56fULC68-wjYbeyhlvVYIaArh1EALw_wcB

Den ligner ikke lort som de fleste andre, og så kan jeg gode lide funktionen med den informerer mig på telefonen, giver lidt tryghed når man ikke er hjemme. Men hvordan er batteri tiden? Kan jo godt frygte den bruger dem på ingen tid når der er wifi i.
Vi har gasfyr og vil derfor også have en gasalarm, og så kan jeg forstå vi også skal have en kulilte alarm?
Men hvorfor ligner de alle sammen noget fra 70’erne. Findes der virkelig ikke noget der designmæssigt ligner noget der er fra dette årti. Som sagt er det en jungle uanset hvilken alarm type man går efter. Men er vild med funktionen at den oplyser på telefonen når man ikke er hjemme. Hvilken vil i anbefale?
Vi har skiftet lyset til Eglo connect smart pære, og gør så absolut ingenting hvis man kan få noget der kan samarbejde med det system og som ikke kræver endnu en app.
Efter vi har købt hus, begynder jeg at tænke på vi... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BTA Handyman skrev den 14-01-2022 09:24:05
Men nu skriver du wifi, har lige kigget lidt på både deres røgalarm og deres kulilte alarm og begge steder står at den er med Bluetooth 4.0 men intet om wifi, et af stederne fandt jeg sågar ud af at den kræver Apple tv gen 3 eller nyere for at kunne sende et signal til telefonen når man ikke er hjemme. Er dette korrekt?  
Jeg har denne https://www.netatmo.com/da-dk/security/smoke-alarm Den har indbygge "Wi-fi til fjernalarmering", men det er vist korrekt at man bruger Bluetooth til at indstille den. Kender ikke kulilte alarmen. Bemærk i øvrigt at batterierne i røgalarmen ikke kan udskiftes. Men da de skulle holde i 10 år og en røgalarm alligevel skal udskiftes efter den tid, anså jeg det ikke som et problem.

jenshøj skrev den 14-01-2022 10:51:22

Jeg har denne https://www.netatmo.com/da-dk/security/smoke-alarm Den har indbygge "Wi-fi til fjernalarmering", men det er vist korrekt at man bruger Bluetooth til at indstille den. Kender ikke kulilte alarmen. Bemærk i øvrigt at batterierne i røgalarmen ikke kan udskiftes. Men da de skulle holde i 10 år og en røgalarm alligevel skal udskiftes efter den tid, anså jeg det ikke som et problem.

 Det med batteri tiden havde jeg luret. Kan bare ikke se om kuliltealarmen kan fjernadvare på telefonen uden Apple tv. Men du har ikke Apple tv sat på dine? 

Det de mener med Apple Homekit intrgration er, at man kan spørge en Apple højtaler/tv om status for alarmen.
Det er ikke til brug ved alarmering. Der bruges wifi. Også for kuliltealarmen - der står "Wi-Fi til modtagelse af fjernalarmering via din smartphone" på produktsiden.

Det er er spørgsmål om at spare strøm. Enheden har BLE tændt hele tiden og kan derfor kommunikere med Apple enheden, således at Apple enhed eller mobiltelefon med BLE kan sende noget til alarmen, f.eks. forespørge om status. Wifi tændes kun når den skal sende en alarm.
jenshøj skrev den 14-01-2022 13:41:26

Det de mener med Apple Homekit intrgration er, at man kan spørge en Apple højtaler/tv om status for alarmen.
Det er ikke til brug ved alarmering. Der bruges wifi. Også for kuliltealarmen - der står "Wi-Fi til modtagelse af fjernalarmering via din smartphone" på produktsiden.

Det er er spørgsmål om at spare strøm. Enheden har BLE tændt hele tiden og kan derfor kommunikere med Apple enheden, således at Apple enhed eller mobiltelefon med BLE kan sende noget til alarmen, f.eks. forespørge om status. Wifi tændes kun når den skal sende en alarm.

 Super. Tak. 😀

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis