Nissan Micra vil ikke starte

Hej. Har en K12'er fra 2004, som jeg startede kold en våd dag og flyttede 5 meter for at få den ind i indkørslen, hvorefter jeg straks slukkede. Det gør jeg aldrig igen! Næste gang, jeg skulle bruge den, ville den ikke starte. Jeg ladede så batteriet helt op og forsøgte igen. Nope. Har nu skiftet tændrør, men den starter stadig ikke. Så vidt, jeg kan høre, tager starteren fat. Det er som om den "næsten" tænder (sådan en lidt rullende, småhostende lyd) lige, når jeg forsøger første gang. Måske tænder den på en enkelt cylinder eller to, men kan ikke få moment nok, før den drukner? Er der noget gode forslag til, hvordan jeg får den i gang?
Krydser fingre, og håber på svar :-)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Luk hjælmen op og aftør alle synlige el-dele, kabler dæksler osv. sprøjt et tyndt lag silicone spray på.
Tusind tak for svar! Bilen står sådan nogenlunde plant. Jeg vil prøve i morgen at rengøre ledninger med mere og give en tur med silikonespray.
Hej igen.

Okay. Her er en update. Jeg skiftede tændrør, og derefter tændspoler. Så startede den. Motor-advarselslampen lyste dog. Derefter sendte jeg den på værksted, som fandt en fejl på cylinder 3. Skiftede tændrør (igen!) og så kørte den fint... cirka 1000 km. Nu lyser motorlampen igen. Jeg har nu købt en fejlkode-viser, som siger fejl på cylinder 3. Nu tænker jeg, det nok hverken er tændrør eller tændspoler, der jo alle er ganske nye.

2 spørgsmål: 1) Nogle bud? 2) hvilken er cylinder tre, når man står foran bilen og kigger ind i motorrummet?

Mvh Henrik
Cylinder 3 er cylinderen nummer 3 talt fra den ende af motoren, hvor remmen til generator sidder. For det meste talt fra  venstre mod højre. Du kan også se det ved, at skærmen over en tandrem sidder ved cylinder 1.
At besvare spørgsmålet om fejl på cylinder 3, kræver måling af kompression. Har du prøvet at sprøjte dieselstart i indsugningen. Det kan sommetider virke, selvom det er til dieselmotorer.

fase
Annonce
Den er jo 18 år gammel , det kan nok ikke betale sig at putte flere penge i den . 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 09-04-2022 14:34:36

Den er jo 18 år gammel , det kan nok ikke betale sig at putte flere penge i den . 

Nu er min bil kun 16 år gammel, og den skulle gerne bliver at køre nogle år endnu. Den devaluerede folkepension rækker ikke til en ny dyt. Så mon det ikke kan holdes liv i Micraen lidt endnu. 


fase
karl smart skrev den 09-04-2022 14:34:36

Den er jo 18 år gammel , det kan nok ikke betale sig at putte flere penge i den . 

 Min Corolla er 23 år gammel, den køre stadig uden problemer..   


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for mange gode svar! Jeg er lidt i tvivl om, hvad diesel-start skal nytte. Den starter fint. Det er mere, at advarselslampen lyser, når motoren kører (hakkende). Og jo, hvis jeg ikke kan få løst det her, så skrotter jeg den nok. Men kan jeg holde liv i den selv for småpenge, er den da udmærket at trille omkring i.

Jeg havde ikke gennemskuet, at cylinder 3 blot er at tælle fra tandremmen. Jeg havde fået indtryk af, at der er tale om den rækkefølge, cylinderne fyrer i, og ikke blot den rækkefølge, de sidder i   . Tak for rådet. Jeg vil se,om jeg kan finde en læk eller lav kompression.
Oh, jeg ser på nettet, at det også kan være en utæthed i vakuumsystemet mellem karburator og cylinder - fx utæt pakning i indsugningsmanifold. Det tjekker jeg ud som det første v. cylinder 3. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis