El løbehjul udskiftning batteri volt ?

Godaften herinde :)

Jeg har købt et offroad løbehjul som egentlig kører rigtig godt ! Meeeen! Der er 4stk 12v 12amp  serieforbundne så 48v og 48amp, syre batterier, så når den kommer ned på 80%strøm begynder den at tabe farten.

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte syrebatterier med litium batterier,
Motor på løbehjul er 1600watt kører med 48v - 48amp
Nu til mit spørgsmål 

1: kan jeg øge volten en smule til 72volt. Med 2x36volt 200amp.litium batteri til hækklipper og få et bedre optræk? Eller brænder det hele sammen 😁
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gamle er de blybatterier, du har nu? strømmen er I = P/U => I = 1600W/ 48V => 33,3A. Er du sikker på, at de 1600W er rigtige? Øge spændingen en smule 72/48 = 1,5 gange må frarådes. Det går ud over motoren. Den får en kort levetid. Jeg tror, dine blybatterier har overstået deres levetid, så erstat dem med nogle nye.

fase
Der står 1600watt på elmotor så tror den er go nok.
Ja den har måske stået på lager i lang tid fra fabrikken.
Kan jeg så montere 4stk 12v. 8amp Litium istedet for bly batterier ? Så de holder 100% levering af strøm indtil de er tomme ? 
Du har ikke 12Ah. Du har en serieforbindelse som giver der højere spænding, men du kan ikke gange strømkapacitet op på den måde.

Hvis de sad i parallel, ville du have 48Ah. Men tilgengæld så kun 12V.

Du kan godt få lithium pakker på 48V også.
Ellers prøv med de 4 på 12V.

Et 8A lithium kan levere mere strøm end et 12A bly.

Elektronikteknikeren
Hvad står der på blybatterierne 12V og  xx Ah?

fase
Hej kan jeg montere 4 af dem her ?.
Bliver den strækere af flere.amp.?

https://batteryempire.dk/lifepo4-batterier/4101-lifepo4-batteri-12ah-12-8v-153-6wh-lithium-jernfosfatbatteri-solcelleanlaeg-mobilhome.html
Ja, det kan du godt, selvom det ville være bedre med dette batteri . Det første du nævner har en mindre maks. afladestrøm. Det jeg har linket til har en maks. afladestrøm, som er tæt på motorens maks. strøm.

fase
Husk styrthjelm og testamente   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hej Jens
Jeg har alt grejet på også lys :)
Men nu kører vi mest på skater baner 😜
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis