Bobler i filt ved skråvæg

Hej

Jeg har et problem med at filten på mine helt nye vægge "bobler ud" der hvor skråvæggen møder den lige væg (se billede). Det ligner, at der er brugt ét stykke filt fra loft til gulv, hvilket måske er årsagen til problemet.

Jeg har en idé om, at det kan fikses ved at placere et retholt i knækket og skære langs det og derefter efterlime og male. Jeg ønsker en skarp kant. Men inden jeg finder kniven frem, vil jeg gerne lige høre om dette lyder som en god idé. Nogen der har erfaringer med lignende problemer?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er den eneste mulighed hvis ikke det skal løsne sig igen med tiden. Får det en ordentlig gang maling, skulle du nok kunne skjule det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Johns777 skrev den 14-01-2022 06:47:07

Det er den eneste mulighed hvis ikke det skal løsne sig igen med tiden. Får det en ordentlig gang maling, skulle du nok kunne skjule det.

Tak for svaret. Ville du også forsøge at lime det, eller blot bruge maling til at klæbe?

Der skal en gang lim bagved hvis det skal holde :)
Hvis du skærer det op kommer der til at mangle en stribe filt sprækken så du kommer også til at skulle spartle lidt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville skære langs "knækket" og fuge derefter male i stedet. Det fungere sjældent med at prøve at gøre filten henover knæk og hjørner. Dana Lim acrylfuge 558 har jeg selv erfaret tager lang tid om at gulne (min. 1 år) hvis du vil vente med  at male med det samme. Tror spartling over knækket vil revne med tiden. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også