Gasbrænder?

Hej
Skal til at løsne gamle ruste bolte og møtrikker mm. Vil bla bruge metoden at varme dem godt op. Den gamle olieblæselampe bliver et irritationsmoment i den allerede frustrerende opgave med rusten, så vil have en til gas. Men hvilken kan anbefales. Er de små billige fra harald til en hund ok?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej , skal du have noget der virker , er det ilt og gas
du kan få et mini der virker til 1200 , men det er ret dyrt i iltflasker
ellers skal du op i et anlæg til over 2500 for et brugt
Den lille til 99,00 er ikke stor nok. Det er bare en forstørret lighter. Prøv at søge på blæselampe så får du noget der kan lidt mere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad er det du skal løsne ?
Jeg har godt nok et autogenværk, men bruger det yderst sjældent til at varme rustne bolte/møtrik op med, ved at give tingene noget penetrerende rustløsnerolie og gerne dagen før, så lykkes det næsten altid.

Hvis du endelig vil varme op, så er en autogenbrænder den bedste løsning, den kan levere meget varme på en koncentreret sted.
Hvor en butangas brænder ikke har samme effekt, og varmen spredes over et større område.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har et par gamle traktorer jeg fx skal have hjulene af. De har jo siddet der i årtier og nogle bolte ser temmelige rustne ud. Vil ikke risikere at ødelægge gevind og studsene.
Annonce
Hvis du vælger autogen altså ilt og gas så skal du lige øve dig et andet sted inden. Det kan godt skade bolte hvis man går for hårdt til dem. Det er jo i familie med skærebrænder værktøj med den ene forskel at man tilsætter mere ilt når det smeltede metal skal pustes væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske skulle du hellere kigge på en "Induktionsvarmer" som kan fås fra c. 1500 Kr.

"AUTOELEKTRIKEREN"
Har godt set videoer med det der varmere til bolte. Ret smart. Men de koster 3-4000 kr. Hvis det er dem du mener.
de små "Hobby" varmere kan fåes billigere men dem som du skriver om er nok mere holdbare og anvendelige til dine projekter !

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis