M1 eller L

Hej

Jeg har en lysdæmper kontakt, og til dens lampe udtag har jeg opsat en led lampe der er dæmpbar. Den er tisluttet i L og N, og den virker fint. Dog er den begyndt at tænde af sig selv. Bør lampen egentlig være tilsluttet N og M1

vh
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tilslutter til N og M1 kan lyset tændes og slukkes med afbryderen. Det burde virke med lysdæmperen, men mange LED pærer har problemer med inducerede spændinger fra nærtliggende spændingsførende ledere (fase). Du kan forsøge at afhjælpe fejlen ved at montere et filter som støjfilter .

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis