Tilkobling af udehane

Jeg skal have sat en udehane op. Men hvordan laver man tilslutningen indenfor?

Det oplagte er at udehanens rør stikker igennem væggen indenfor og bliver koblet til et kobberrør (eller lignende) indenfor. Men det efterlader synlige rør og fylder på væggen, så der ikke kan placeres skabe eller møbler.

Er der en smart måde at lave samlingen på, så den er skjult? Jeg mener at huske at man ikke må lave skjulte samlinger med kobberrør. Men måske er der en smart dåse til samlingen?!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik det her lavet for et par år siden, du kunne vel "bare" undlade røret op og så have den udgang ved "gulvet"...
Og husk nu for godsskyld at tømme det for vand før der kommer frost og lad gerne hanen så åben vinteren over ;)

@PRW Tak for bidraget. jeg har valgt en udehane der er frostfri. Som den på billedet nedenfor.

Så problemet er hvordan jeg mest elegant kobler kobberrøret du ser på billedet på installationen inde i huset,
Du kan ikke undgå at lave tilkoblingen synlig, fordi der ikke må være skjulte samlinger. Men normalt er der en mulighed for at føre rør mellem mur og bagside af skab på 16 mm.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis