Tryksikker vandhane

Jeg har fået en bordopvaskemaskine foræret og en dobbeltkobling til tuden. Jeg har tilsluttet på vandtuden. Men nu kan jeg så læse at vandhanen skal være tryksikker, og det aner jeg ikke, om den er. Min vandhane/tud er fra Børma. Jeg har brugt den 3 gange idag for første gang. Kan det være sket skader uden jeg kan se det andre steder end i min bolig eller bygningen? Jeg bor i en boligforening opgang som er bygget i 40’erne. 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt er der ikke tryk på tuden, når hanen åbnes, men når du sætter en opvaskemaskine til, kommer der tryk på når opvaskemaskinen lukker for vandet. Prøv at sætte maskinen til og se, om der kommer vand ud ved blandingsbatteriet. Det er det eneste sted, der kan risikere at komme vand ud.

fase
Jeg spurgte varmemesteren. Han sagde at jeg ikke skulle vælge den løsning da de havde haft flere vandskader pga den løsning.

Ditte82 skrev den 13-01-2022 16:35:53

Jeg spurgte varmemesteren. Han sagde at jeg ikke skulle vælge den løsning da de havde haft flere vandskader pga den løsning.

 Så skal du købe et blandingsbatteri med tryksikker tud eller få lavet en tilslutning til opvaskeren. Det er for øvrigt et næsten klassisk  problem med tilslutning af vand til bordopvaskemaskiner.


fase
Annonce
Ja, jeg kendte ikke problemet da jeg tidligere har haft en bordopvaskemaskine, i en anden lejlighed førhen, som kunne stå i et skab. Her er køkkenet lille og smalt, og der er ikke et eneste skab, som er bredt nok til bordopvaskeren. Det er for dyrt med hul i bordpladen. Alternativt kunne en smal opvasker installeres MEN! Den kommer til at stå KLODS op af ovnen, da dette er den eneste plads, som findes i køkkenet ved siden af vasken. Jeg ved ikke om dette også bærer en risiko med sig.
Du kan sagtens have opvaskeren ved side af ovnen.

fase
Det der kan ske og som din varmemester har set, er at tuden pludselig springer op. Og det sker som regel når man ikke er hjemme. Den sidder ofte ned på vandhane med en  o-ring og en ganske lille skrue. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ditte82 skrev den 13-01-2022 18:42:17

Ja, jeg kendte ikke problemet da jeg tidligere har haft en bordopvaskemaskine, i en anden lejlighed førhen, som kunne stå i et skab. Her er køkkenet lille og smalt, og der er ikke et eneste skab, som er bredt nok til bordopvaskeren. Det er for dyrt med hul i bordpladen. Alternativt kunne en smal opvasker installeres MEN! Den kommer til at stå KLODS op af ovnen, da dette er den eneste plads, som findes i køkkenet ved siden af vasken. Jeg ved ikke om dette også bærer en risiko med sig.

Den bliver Brændvarm, ovnen,  og på nuværende tidspunkt, er der endda noget materiale imellem iforhold til det er et skab, som jo fjernes så opvaskemaskinen kan være der. Skabet bliver varmt.

ev elmand skrev den 13-01-2022 20:43:53

Det der kan ske og som din varmemester har set, er at tuden pludselig springer op. Og det sker som regel når man ikke er hjemme. Den sidder ofte ned på vandhane med en  o-ring og en ganske lille skrue. 

 Ja jeg vil nødig opsiges grundet misligholdelse af bolig. Så maskinen er sat til salg.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis