Tryksikker vandhane

Jeg har fået en bordopvaskemaskine foræret og en dobbeltkobling til tuden. Jeg har tilsluttet på vandtuden. Men nu kan jeg så læse at vandhanen skal være tryksikker, og det aner jeg ikke, om den er. Min vandhane/tud er fra Børma. Jeg har brugt den 3 gange idag for første gang. Kan det være sket skader uden jeg kan se det andre steder end i min bolig eller bygningen? Jeg bor i en boligforening opgang som er bygget i 40’erne. 
Jeg har fået en bordopvaskemaskine foræret og en... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt om maskinen kan kobles til under vasken? Ud fra dit første billede, ser det ud som du har en sprække mellem bordplade og vindueskarm. Måske kunne slangerne føres ind der, så du kunne undgå hul i bordpladen.
Man kunne osse ta døren af og føre slangen omkring bordpladen. Hvis maskinen er vigtigere end udseenet. Hæng et gardin for. så kan det reetableres ved fraflytning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
S. Fabrin skrev den 13-01-2022 17:35:04

 Så skal du købe et blandingsbatteri med tryksikker tud eller få lavet en tilslutning til opvaskeren. Det er for øvrigt et næsten klassisk  problem med tilslutning af vand til bordopvaskemaskiner.

 Har du mulighed for at indsætte et link med et blandings batteri med tryksikker tud? På forhånd tak.

Jeg har prøvet at finde et blandingsbatteri med tryksikker tud, men har ikke fundet nogen. Prøv at spørge en VVS'er.

fase
S. Fabrin skrev den 15-01-2022 00:29:04

Jeg har prøvet at finde et blandingsbatteri med tryksikker tud, men har ikke fundet nogen. Prøv at spørge en VVS'er.

 Mange tak. Jeg har også fundet en på 6 bar men maskinen bruger/har 10 bar som maksimum. Jeg kontakter en vvs’er. Tusinde tak for dine input.

Annonce
Du skal ikke kigge på maskinens maks. tryk men på hvilken tryk der i vandværkets system. Det er meget sjældent over 6 bar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De 10 bar, du nævner, er det maksimale tryk, der må være på vandet. 

fase
Mange tak for jeres svar. Det er altsammen forvirrende. Boligforeningens vvs’er var her fordi jeg bad om hjælp. Vvs manden sagde, jeg godt kunne sætte opvaskemaskinen på vandhanen, og jeg ikke skulle være så bekymret. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Tænker om han siger sådan, fordi jeg alligevel selv skal betale, hvis der sker noget. Nu har jeg så prøvet et par gange at bruge opvaskeren, og det som sker er, at det drypper noget grønligt vand ud der hvor man skal dreje for at få varmt vand. Jeg har tegnet en gul pil på billedet for at vise, hvor der drypper lidt vand ud. Det er kun når opvaskeren er i brug det drypper, og aldrig i den første halve time. Er der nogen som ved, hvad det betyder?
Grunden til at der drypper lidt vand ud ved varmtvandhanen Er at der nu er tryk på vandet i tuden, fordi opvaskemaskinen har lukket for gennemstrømning gennem armaturet. Opvaskemaskinen lukker for gennemstrømning, når den har taget den nødvendige mængde vand ind. I dit sted ville jeg kun vaske op, mens du er hjemme.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis