Hej LDS
Vi bor på en gammel gård og i forbindelse med et kommende el-tjek har jeg kigget lidt på noget af det el der er lavet i en af vores stalde.
Der løber bl.a. et installationskabel (5-leder) mellem en samledåse og en afbryder hvor den ene leder ikke er i brug og derfor ender "blindt" i både samledåse og afbryder - altså uden samlemuffe eller anden afskærmning. Er det lovligt eller burde den f.eks. have en samlemuffe på i hver ende selvom den er spændingsløs?
Og så bare af nysgerrighed - hvad hvis der nu var spænding på? Så antager jeg at den i det mindste burde afsluttes med en samlemuffe?